zaterdag 4 juli 2015

Tour parkoers

In het tv-programma "Vive le velo!" hebben ze het net over het parkoers van de Tour de France 2015. Leontien Zijlaard - van Moorsel mist nog een langere tijdrit of een klimtijdrit.


Nou, ik mis beide! Verder had ik graag een twee ploegentijdrit gezien, en dan een die 2x zo lang is als de ploegentijdrit die ze nu rijden.


Wat mij helemaal tof lijkt is een ploegenklimtijdrit! Gewoon de route van de tourtocht La Marmotte. Lees hier meer. Gecombineerd met de Col de la Croix de Fèr s.v.p.


Wat mij betreft rijden ze meer kilometers over kasseien. Parijs - Roubaix als etappe van de Tour, het lijkt mij prachtig!


Verder zie ik graag een herhaling van die etappe over de Passage du Gois.


Bergetappes mét aankomst bergop vind ik een genot. En dan wel als het gaat om 'cols' van de 'hors categorie'!


Massasprint? Ja, 1: in Parijs op de Champs Élysées!  

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen