zondag 16 oktober 2016

2 op 3

Vandaag lekker in het zonnetje gewandeld. Het was qua temperatuur aangenamer dan verwacht. (En dan zweet je ook nog eens peentjes van de spanning.)

Welke spanning? De goldrush hahaha! Serieus, ik maakte mijn wandeling om te gaan geocachen. Ik had drie locaties uitgekozen. De drie locaties liggen redelijk dicht bij elkaar. Het lopen naar de eerste locatie en van de derde locatie weer naar huis was het verst.


Het kostte mij behoorlijk wat moeite om de 1e cache te vinden. Zonder de geweldige hulp van de vriendelijke J. die in haar tuin aan het werk was had ik het niet gevonden. Achteraf gezien had ik niet het afgebakende terrein op gehoeven maar ... dan had ik de hint zeer waarschijnlijk gemist. Ondanks het object. De hint is "pas op voor de mus!" en zoals je ziet staat er een mus op het vogelhuisje geschilderd. In het huisje vind je een plastic versie van Winnie the Pooh én een jampot met daarin een 'militaire tag' voorzien van een code. Ik heb die genoteerd maar weet nog niet wat ik daarmee kan/moet. 
De tweede cache (en het was reeds mijn 2e poging) heb ik niet kunnen vinden. Men was geloof ik niet blij met mijn zoektocht want ik werd toch vriendelijk verzocht om het parkeerterrein van Qbuzz/Arriva te verlaten met de boodschap "Hier kan het niet liggen". Maar waar het dan wél ligt? De hint "Ik word niet nat! Ik ben stekelig en word goed bewaakt!" verwijst toch echt naar een hek voorzien van punten, dat om twee politieauto's staat. Te meer omdat iemand die deze cache wél vond schreef "de pliesie (politie) is jouw beste vriend". 

De derde locatie ligt weliswaar in de buurt van de naam van de cache maar ik had de cache opzich op een andere plek verwacht. Na het invoeren van de coördinaten was het alsnog zoeken. Ik keek op de verkeerde plek (in een tuintje van een woning) terwijl de cache verstopt zat in een brug. (Zie foto hierboven) 

In het doosje (voor fotorolletjes) een logrol. Deze was al helemaal beschreven. Ik had gelukkig een notitieboekje bij mij. En heb daarom mijn naam en de datum van moment van vinden op een papiertje geschreven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten