donderdag 27 oktober 2016

Damn Unlucky

Drie maal is scheepsrecht! Gewoonlijk betekent dit dat er na 2 mislukkingen wél succes volgt. Vandaag verliep het iets anders.

Drie caches zou ik gaan zoeken. Het werden er vier.

  1. Bij de sluis. Wie bekend is met het zogenaamde Cascade-gebouw kent misschien ook het bruggetje dat vanaf de Eendrachtskade naar de Westerhaven leidt. Hier ligt een cache. Mooi verstopt, dat zeker. Foto's én uitleg volgen zodadelijk. 
  2. Aan de voet van d' Olle Grieze. Je wilt een vertaling? Ik bedoel de Martinitoren! Ga nou niet zeggen dat je niet weet wat dat is. Okay ... op de Grote markt staat een grote toren. Dát is de Martinitoren. Wanneer jij nog niet weet wat de Grote markt is, dán raad ik jou aan om eens gauw de plattegrond van de stad Groningen te bekijken. 
  3. Lucky (stond niet in de planning maar een inval). Dit was reeds de 3e poging. En vanmiddag wél succesvol. Nota bene onder toeziend oog van een waakzame én luidruchtige zwarte kat! Nu wél succesvol. 
  4. S.P.A.T. Poging nummer 3. Opnieuw niet succesvol! :( 
Geocaching is een soort spel. Hoewel mijn score toch fors minder is dan 50% ben ik in dit spel redelijk gelukkig. In ieder geval maakt het mij blij! Dat zal vast komen omdat ik lekker in de buitenlucht wandel. 

Helaas .... is het cliché "gelukkig in het spel = ongelukkig in de liefde" maar al te waar! En nóg een tegenslag: een afwijzing na een assessment (sollicitatie).


  • Bij de sluis: ik had de cache verwacht aan de voet van een kunstwerk. Dan wel in of aan het kunstwerk. Niets bleek minder waar. Het pakketJE (minicache) zat verstopt in een boom. (Zie foto!) In het kokertje paste nauwelijks een logrol maar 't kan net. Dit is dus niet 't ken nét want dat is Fries, en heeft een heel andere betekenis. 
  • D' Olle Grieze:
    aan de voet van de Martinitoren. Dat is zeg maar letterlijk de tip. Tenminste, dát begreep ik uit de informatie over de locatie. Er wordt zelfs verwezen naar het informatiebord van de Martinitoren. Wanneer je vlak voor dit bord je veters strikt ben jij heel dicht bij het pakje!
    Klopt want tussen het informatiebord en een soort gedenkplaat bevindt zich de cache. 
  • Lucky: geluk zit in een groen hoekje. Dat is de hint. En die had mij al twee maal eerder niet naar de juiste plek gebracht. Het gps-coördinaat verwees mij naar een adres maar ik kon herhaaldelijk niets vinden. Aangezien ik begreep dat het aan de straatkant moet zijn en niet op privéterrein vanmiddag nóg maar eens GRONDIG gezocht in de heg. Dat deze nu gesnoeid is hielp enorm! Naast de hoek van de heg zat een zwarte kat. Ik vroeg aan hem/haar "Waar is de schat? Kom op lieve kat, help mij alsjeblieft!" Het katje keek mij onderzoekend (wantrouwend?) aan en liet hierbij een luid "miauw!" horen. Waarschijnlijk bedoelde het katje 'wat moet jij nou?!?' Logisch! Een man op zijn/haar terrein die op de knieën gaat en in de heg tuurt op zoek naar een pakketje? 
     Ik had geen dorst maar zag in de heg dit rare voorwerp liggen. Het is een appel. Niet voor de dorst. Maar ik was na twee eerdere pogingen wél hongerig naar succes!
    Toen ik de appel had geopend vond ik dus logboekjes en twee tb's (trackables): een tol en een sleutelhanger. 
  • S.P.A.T.: poging nummer 3. Opnieuw zonder succes. Ik ga het binnenkort nóg maar eens overdag proberen. Dán wel weer op een werkdag. Ik hoop dat ik dan een vriendelijke oom agent ontmoet. Tante agente mag ook! Dan zal ik eens vragen aan het heilige hermandad. Hopelijk is hij/zij mijn beste vriend(in) en verricht hij/zij een goede daad door mij het pakje aan te wijzen! 

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen