zondag 9 oktober 2016

Nieuw avontuur

Het is een vrijetijdsbesteding waar ik al regelmatig iets van had gehoord. Gisteren heb ik de app geïnstalleerd. Vandaag kon je jacht beginnen!

Jacht? Op wie? Of op wat?

Ik zou het ook goldrush kunnen noemen. Maar volgens mij is het niet zo dat je vaak waardevolle dingen zult vinden. Of, en dat verneem ik dan graag middels reacties op dit bericht, ik moet mij vergissen. Wat natuurlijk kan want ik ben pas begonnen!

Geocaching. Dat is de activiteit waar ik het over heb. Vanmiddag ben ik op zoek gegaan naar twee schatten. Beiden heb ik ze gevonden. Afbeeldingen onder aan dit verhaal.

In een koker (geen foto van gemaakt) zat een logboekJE. In een bakje, dat verstopt is in een vogelhuisje, zat een log"boek".

Zal ik voortaan steeds logboeken vinden? Behalve het noteren van mijn naam en de datum waarop ik de schat gevonden heb is er geen verdere actie nodig? Ik snap het denk ik nog niet zo goed.

Wél maakt het een wandeling interessant. Je zwerft met een doel over paden, wegen en lanen.

Op de eerste locatie vertelde iemand mij waar de schat lag. (Oplettende buurtbewoner. De persoon die de schat heeft verstopt?) Het zal er wel heel dom hebben uitgezien: iemand die tijdens het lopen op het schermpje van zijn telefoon tuurt en af en toe zoekend naar de grond kijkt.

Bel alvast maar een inrichting! Oh ja, ik doe NIET aan Pokémon go.

Locatie 1, de schat: 

Locatie 2: 

Locatie 2, de schat: 



Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen