woensdag 9 november 2016

De geketende duivel

Op 4 november schreef ik http://hiph00ph00ray.blogspot.nl/2016/11/geen-spat-veranderd-kerk-duiventil-geen.html. Het verslag van mijn speurtocht naar diverse caches in de stad Groningen.

Aangezien de jacht niet heel succesvol was verloren ging/ga ik in de herkansing. Ik heb vanmiddag naar 1 cache gezocht: de cache van de Jeruzalemkerk. Mijn voornemen was wel om meer caches te gaan zoeken maar ik werd ziek na het vinden van de cache bij de Jeruzalemkerk.

"Dit 'duiveltje' is al geketend" is de hint. Waar vind ik een ketting? En, ligt er bij die ketting een cache? In het tuintje hadden wij de vorige keer wel iets gezien wat je kunt beschouwen als een ketting maar de cache vonden wij daar toen niet.

Nu nóg eens gekeken. Je hoeft de tuin niet in. Maar ... zou de cache wél in de tuin liggen? (Dat je die uit de tuin kunt pakken?) Geen paaltje dat los zat, geen plant waar iets onder lag ... waar is de cache?

Geen lieve (zwarte) kat die kon helpen. Wél een jonge dame die op zoek was naar Pokémons. Zij gaf mij aan wat noord - oost was. Ik dacht eerst dat zij een hoek bedoelde maar ... de ene hoek is noord en de andere hoek is oost. Dus ... tussen de twee hoeken in?

Ik had al in de muur gekeken (van afstand) en van dichterbij vluchtig en af en toe mijn vingers ergens in doen. Nog maar eens de kieren onderzoeken. Ineens zag ik het: achter de stenen (ventilatiekanaal?) zag ik een ketting. Hoe zou ik bij die ketting kunnen komen? Een steen bleek los te kunnen. Die zat vastgemaakt aan een stuk metaal. (Het stuk metaal past in een stuk metaal dat zich in de ruimte bevindt.) De ketting verbindt het geheel met elkaar.

De steen is geen cache. Ook zat er geen cache aan de steen geplakt. Haha ... er staat een beker (met dop) in de ruimte. Omdat het een zwarte beker is (zie foto) valt deze niet op. Leuk verstopt! Snel een foto maken, loggen en wegwezen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten