woensdag 2 november 2016

Onvoltooid toekomstige tijd

Nee, dit is géén lesje grammatica! (Dat zou overigens, net als een cursus spelling voor DUMMIES, géén overbodige luxe zijn voor de meeste figuren die reageren op artikelen op websites! Het is tenenkrommend was velen schrijven. Het verschil tussen me & mijn, jou & jouw, na & naar, licht & ligt is velen onbekend. Nóg triester zijn de figuren die dat msn-/breezertaaltje ontzettend stoer en cool vinden. Je zal toch een sollicitatiebrief sturen met daarin "Ik solliciteer na de functie van ... Me interesse gaat uit na ... De taak van .. licht mij prima!". Als een mannelijke kennis van mij een e-mail naar mij stuurt met daarin "Ik ben verliefd op jou zus!" dan is de vriendschap meteen over. Ik wil niet het risico lopen dat zo'n figuur bij mij in de familie komt.


Nu we dat gehad hebben is het moment daar om te bespreken wat de kern van dit verhaal is. Ook vanmiddag ben ik op zoek geweest naar een geocache. Deze heeft als naam 'Stadsmarkering Groningen S2'. (Locatie vlakbij het Martini ziekenhuis.)

Je kunt het denk ik, ondanks de lichtinval, wel zien: het stelt een open gevouwen boek voor.

Helaas heb ik de cache niet gevonden. Maar dat zal hopelijk de komende weken alsnog gaan gebeuren. Onvoltooid toekomstige tijd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten