dinsdag 6 december 2016

Prinsheerlijk

Ondanks de kou is het vandaag mooi weer. Het najaarszonnetje (bijna winter) schijnt heerlijk. Ik heb vandaag gezocht naar de cache genaamd "Prins van de Piccardthofplas". Waarom deze cache zo heet blijkt straks wel.

Het viel, ondanks foto's die ter herkenning van de locatie dienen, niet mee om de cache te vinden. Maar, het speuren werd beloond.

Ik moest dit paadje in wandelen. Het is een landtong in de Piccardthofplas.

De locatie was, logisch gezien de tijd van het jaar, goed verstopt onder bladeren.

Maar ... opeens zag ik het kikkertje! En, ik had al het vermoeden dat dit geen echte kikker is, maar een stukje speelgoed.

Dat bleek inderdaad het geval. De kikker zit op een deksel. Hieronder zit een buis verstopt, en daar zit de cache (een fotorolletje) in.

De cache uit de schuilplaats halen ging redelijk eenvoudig. De dop van de cache halen, en vervolgens de logrol uit de cache halen was kinderspel.

Het beschrijven van de logrol was even makkelijk.

In het bos viel, behalve de cache, nog meer moois te zien. Op de website Geocaching.com staan deze foto's ook. Als aanwijzingen om de juiste locatie te vinden?









Bijzonder vind ik wel dat, ondanks de vorst, er nog frambozen aan een struik hingen.

Na het verlaten van het bos nog even op een soort terras gestaan. Het is een vlonder, een uitkijkpost om vogels te 'spotten'.

Daar kwam ik niet voor, maar het was leuk om niet alleen een cache te vinden maar ook een vogel te spotten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten