Aanbevolen post

Donar 2018/2019

Dit bericht zal worden ge-update als er veranderingen zijn. Hoe zal de ploeg er in het nieuwe seizoen uitzien? Ik plaats hieronder een ove...

dinsdag 22 juli 2014

Benny van der Reijden niet in selectie DONAR 1

Benny van der Reijden maakt in het nieuwe seizoen (2014/2015) geen deel uit van de selectie van DONAR 1. Hij was het vorige seizoen (2013/2014) de 13e speler van de selectie.

Of Yannick van der Ark en/of Mark-Peter Hof wel blijven is nog niet bekend geworden in de media. (Geen idee of spelers en/of club daar zelf al een definitieve beslissing over hebben genomen.) Maar, ook zonder het blijven van (een van) deze spelers zou het behouden van Van der Reijden mijns inziens geen prioriteit hebben.

Hij is lang. Maar een goede speler vind ik hem niet. In de wedstrijden van under 20, die ik heb gezien, speelde hij zeer matig. Vele lay-ups werden gemist, evenals een fors aantal rebounds.

Benny zal gaan spelen in de u23 ploeg van DONAR. Wellicht omdat men anders niet voldoende spelers heeft voor deze ploeg? Als ik hem vergelijk met de centers van Groene Uilen dan vind ik de spelers van de 'studentenploeg' veel beter.

Maar jeugdspelers die op andere posities spelen? Sorry, maar de spelers van het u20 team van vorig seizoen zijn niet goed genoeg voor de eredivisie. En, met alle respect, ik vrees zelfs dat ze ook te weinig potentie hebben om dat niveau ooit te halen. Ik hoop echt dat de club zich richt op spelers die in het verleden de jeugdopleiding in Groningen hebben doorlopen en zich elders hebben ontwikkeld.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten