Aanbevolen post

Donar 2018/2019

Dit bericht zal worden ge-update als er veranderingen zijn. Hoe zal de ploeg er in het nieuwe seizoen uitzien? Ik plaats hieronder een ove...

zaterdag 7 juli 2018

Welke posities?

Joseph 'Jobi' Wall is gecontracteerd. Nikola Otovic staat, volgens een gerucht, in de belangstelling van Donar.

Voor welke posities komen zij? Welke spelers keren er niet terug?

Een zoektocht naar informatie over Wall levert onder andere de omschrijving GF op. Guard/forward? Hij is een speler voor de positie shooting-guard en small-forward? Voor die positie hebben wij toch al Arvin Slagter? Jason Dourisseau is onze small-forward. In een interview (geplaatst op Donar.info) zegt Wall dat hij een power-forward, een 'stretch 4', is.

Ik zou denken dat Wall vrij klein (199 centimeter) en licht (99 kilogram) is voor een power-forward maar Evan Bruinsma is lichter (97 kilogram) en nauwelijks langer (203 centimeter). Vermoedelijk is Wall de vervanger van Bruinsma. Mijn vraag is dan meteen: waar gaat hij spelen?

Waarom Bruinsma is vertrokken kun jij zelf wel bedenken: de DBL stelt niets voor, Bruinsma heeft zich in het Europe Cup-toernooi heel goed gepresenteerd (beste forward).

Nikola Otovic is een point-guard. Of hij goed genoeg is om Brandyn Curry te vervangen? Gezien zijn statistieken (schotpercentages) hoop ik eigenlijk dat hij wordt gezien als back-up. Dus, als vervanger van Sergerio 'Teddy' Gipson. Waarvan het nog de vraag is of die inderdaad vertrekt.

Gipson zou in gesprek zijn geweest met Den Bosch? Hij heeft er (nog) geen contract getekend.

Ik meen mij te herinneren dat iemand tijdens het barbecuefeest van de supportersvereniging zei dat er twee Amerikanen blijven. Met het vertrek van Curry en waarschijnlijk dat van Bruinsma zouden Gipson en Burgess dan beiden blijven?

Mijn vermoeden is dat er wordt bedoeld 2 buitenlanders. Dus Pasalic en nog een van de Amerikanen van het afgelopen seizoen. Ik vermoed dan dat Bradford Burgess terugkeert. Waar ik enkele personen heb horen zeggen dat zij denken (dachten) dat Burgess geen speler van Donar blijft.

Hoe is de relatie tussen Donar en Stephen Domingo? Is er kans op een terugkeer van de jonge, talentvolle forward?

Kijken naar de posities:
point-guard = ? (USA) & Otovic? (Servië)
shooting-guard = Cunningham & Slagter
small-forward = Dourisseau & ? (USA)
power-forward = Wall & ? (USA & USA) & Mast
center = Koenis & Pasalic (Kroatië)

Dat zijn 6 buitenlanders. De ploeg mag er in Nederland 5 op het wedstrijdformulier zetten. In de Champions League en het Europe Cup-toernooi geldt dat de ploeg over 5 spelers moet beschikken die in Nederland zijn opgeleid (tussen 12 en 20 jaar minimaal 3 jaar in Nederland gespeeld). Koenis, Slagter & Mast voldoen aan die regel. Dan heeft de ploeg nog twee jeugdige reserves nodig.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten