Aanbevolen post

Donar 2018/2019

Dit bericht zal worden ge-update als er veranderingen zijn. Hoe zal de ploeg er in het nieuwe seizoen uitzien? Ik plaats hieronder een ove...

maandag 15 juli 2019

Love

Donar heeft de positie van point-guard nu dubbel bezet. Na Leon Williams is vandaag Carrington Love gecontracteerd.

Het afgelopen seizoen speelde Love in Belgiƫ bij Kangeroes basket. In het seizoen 2017/2018 speelde hij voor Leiden.

Dat duidt er op dat Donar de risico's probeert te beperken. Vaker zijn de nieuwe spelers al bekend in de Nederlandse competitie.

In de selectie ontbreken, in mijn beleving, nog spelers voor de volgende posities: shooting-guard, small-forward, back-up power-forward en een center.

Shooting-guard: wil Donar spelen met Hammink als starter dan zijn Maarten Bouwknecht en Stefan Mladenovic opties. Ik vermoed dat de keuze dan eerder valt op Bouwknecht.

Small-forward: Stephen Domingo / Bradford Burgess als starter of Luuk van Bree als back-up? Ik zou kiezen voor een starter. Ik zou Van Bree wel willen hebben als reserve omdat hij inzetbaar is op beide forward-posities. Domingo is in mijn ogen een betere verdediger. Burgess is zowel aanvallend als allround wat sterker?

Power-forward: Jordy Kuiper of Luuk van Bree. Kuiper is een local hero die als 4 (en 5?) kan spelen. Van Bree is bruikbaar op de 3 en 4 posities.

Center: Thomas van der Mars.

1 opmerking: