Aanbevolen post

Donar 2018/2019

Dit bericht zal worden ge-update als er veranderingen zijn. Hoe zal de ploeg er in het nieuwe seizoen uitzien? Ik plaats hieronder een ove...

maandag 26 november 2018

6 voor 5

6 buitenlanders voor 5 plekken in de selectie. Van de 13 spelers mogen er 12 op het formulier staan. Daarvan moeten er 5 mannen zijn die tussen hun 12e en 20e jaar minimaal 3 jaar in Nederland hebben gespeeld. De ploeg heeft 5 van deze spelers: Arvin Slagter, Thomas Koenis, Shane Hammink, Rienk Mast en Tim Hoeve.

Een speler (roulatie of beëindiging contract) die "rust" krijgt zal dan ook een van de buitenlanders zijn: Jordan Callahan, Sergerio 'Teddy' Gipson, Drago Pasalic, Grant Sitton of Joseph 'Jobi' Wall.

Lange(re) termijn denken, en dan Gipson rust geven is een mogelijkheid. Afscheid van hem nemen vind ik geen optie. Hij functioneert beter dan Jordan Callahan.

Afscheid nemen van Sitton of Wall heeft als nadeel dat jij een '4' gaat missen. Ik las overigens op Facebook het bericht dat Wall vertrekt bij Donar. Zijn ouders waren amper twee weken geleden hier op bezoek en spraken lovend over de club en de ambiance.

Callahan is met zijn 28 jaar geen 'jonkie' meer. Als je wilt kiezen voor de lange termijn dan zou ik toch zoeken naar een speler die nu jonger en beter is. Én die meer potentie heeft voor de komende jaren. Bijvoorbeeld Brandyn Curry.

Ik vermoed dat de club voor de Kerst afscheid neemt van een speler. Dit kost wellicht een of twee maanden salaris, maar dat is gunstiger dan een contract tot het einde van het seizoen.

Mocht Lance Jeter besluiten om de komende zomer zijn contract met Donar te verlengen c.q. mocht Donar dit willen, en Jeter daar akkoord mee gaat, dan is het wenselijk om een Nederlander te contracteren. Liefst iemand die geldt als 'thuis opgegroeid' aangezien Rienk Mast naar alle waarschijnlijkheid naar de Verenigde Staten zal vertrekken. (En Tim Hoeve te oud zal zijn voor de under 21 ploeg. Hem wacht het scenario zoals is opgetreden met Sjoerd Koopmans.)

Op zich zou ik Charlon Kloof heel graag voor Donar zien spelen. Maar ... ik vrees dat Kloof niet de status 'thuis opgegroeid' heeft. Coach Braal liet aan het begin van het seizoen, tijdens de open dag, weten dat een international niet gecontracteerd wordt voor een 10e, 11e of 12e plek in de selectie. Los van de vraag of er niet te veel concurrentie kan zijn tussen spelers voor dezelfde positie. Dus zowel de optie Kloof & Jeter áls Kloof & Jeter & Bouwknecht lijkt een 'no go' te zijn. Bouwknecht is deze zomer transfervrij én geldt wél als 'thuis opgegroeid'.

Geldt Thomas van der Mars (nu speler van Aalstar uit Aalst) wel als 'thuis opgegroeid'? Ik zou hem wel voor Donar willen zien spelen. Maarten van Gent (ex-coach Donar) kan meer over hem vertellen. Van der Mars speelde in Estland.

Diverse fans zijn niet zo van het terughalen van "oude" bekenden. Wat ik wel snap. Toch denk ik dat met Fieler, Burgess en Domingo een goede ploeg gevormd kan worden. Misschien Andrew Smith in plaats van Bradford Burgess (diversiteit)? 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten