Aanbevolen post

Donar 2018/2019

Dit bericht zal worden ge-update als er veranderingen zijn. Hoe zal de ploeg er in het nieuwe seizoen uitzien? Ik plaats hieronder een ove...

maandag 12 augustus 2013

Countdown

Nog twee weken te gaan. Op maandag 26 augustus a.s. is de eerste training van GasTerra Flames (Donar voor de fans).

Het is twijfelachtig of Jessey Voorn zal kunnen meedoen, de kans dat Arvin Slagter in actie kan komen is nihil.

De selectie lijkt me nog niet compleet. Een back-up point-guard ontbreekt sowieso en een startende center mist in mijn ogen ook nog. Toch zijn vrijwel alle posities dubbel bezet.

Point-guard: 1 (Cashmere Wright)
Shooting-guard: 1 7/8 (Jessey Voorn, Arvin Slagter, Yannick van der Ark en Maarten Bouwknecht)
Small-forward: 3 1/8 (Jason Dourisseau, Dan Coleman, Arvin Slagter, Mark-Peter Hof en Maarten Bouwknecht)
Power-forward: 2 (Ross Bekkering, Craig O., Dan Coleman)
Center:  1,5 (Thomas Koenis, Craig O.)

Enige ruimte voor aanpassing: Dourisseau kan ook als shooting-guard en power-forward spelen.

Mijn conclusie is wél dat de 1 en de 5 niet diep bezet zijn. Bekkering als 5 en Coleman als 4 lijkt me geen goede zet. Bekkering is te klein voor een 5, Coleman is mijns inziens eigenlijk een grote 3.

En het lijkt me noodzakelijk, vooral gezien het verleden van Wright (blessures), om een echte point-guard als back-up te hebben. Hij mag ook als shooting-guard kunnen spelen maar kiezen voor een shooting-guard die eigenlijk niet geschikt is als point-guard is geen optie.

De centers zijn voor de DBL goed genoeg. Zeker voor de komende paar jaar, ze zitten vol potentieel. Maar in Europa? Dan zou het op zijn minst fijn zijn om een speler te hebben met meer kwaliteit. Waar de anderen van kunnen leren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten