Aanbevolen post

Donar 2018/2019

Dit bericht zal worden ge-update als er veranderingen zijn. Hoe zal de ploeg er in het nieuwe seizoen uitzien? Ik plaats hieronder een ove...

zaterdag 22 september 2018

Donar bereikt tweede kwalificatieronde

Het was, in mijn ogen, verrassend dat wij de tweede kwalificatieronde van het Champions League hebben bereikt.

Ter nuancering: ja, ik weet dat we in Prishtina door de ondergrens zijn gezakt (en dat het dus alleen maar beter kon in deze wedstrijd), ik rekende wel op een overwinning in deze thuiswedstrijd maar dat wij het tweeluik in ons voordeel zouden beslissen achtte ik (gezien het verschil van 20 punten in de eerste wedstrijd) als een 'mission impossible'.

Gelukkig, want hier ben ik écht blij mee, hadden de spelers zelf er wél alle vertrouwen in. Deden ze inderdaad wat coach Braal na de vorige wedstrijd zei: "we gaan er wel om spelen".

Nou, dát deden wij! Het zat de Kosovaren niet lekker. Dit mag een eufemisme worden genoemd? Laat ik het zo zeggen: 'de ploeg uit Kosovo ging strijdend naar de kleedkamer'. Zij (nummer 2 Myles en nummer 11 Berisha) besloten om elkaar, óp het veld, te slaan en schoppen. Het reclamebord voor de spelersbank van Donar viel hierdoor om.

80 - 55. Zaterdag 22 september is een heerlijk avondje.

In de volgende ronde, die aanstaande dinsdag 25 (september) begint spelen wij tegen Fribourg. De eerste wedstrijd tussen Fribourg en Saratov was geëindigd in 89 - 89. De tweede wedstrijd resulteerde in een 76 - 78 zege voor Fribourg.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten