Aanbevolen post

Donar 2018/2019

Dit bericht zal worden ge-update als er veranderingen zijn. Hoe zal de ploeg er in het nieuwe seizoen uitzien? Ik plaats hieronder een ove...

woensdag 9 oktober 2019

Big ball

Het moderne basketball wordt 'small ball' genoemd. Ik hou er niet van om terug te gaan in de tijd. Het basketball van vroeger was traag, statisch, veel duwen & trekken. Maar, ik zou wel gebruik willen maken van lengte.

Een line-up van 5 spelers van 2.05 meter of langer vind ik overdreven maar een frontcourt van spelers van 2.05 en langer zie ik wel zitten. Noem het een xtra large small-forward en een big stretch four die om een toren draaien.

Die Toren mag geen logge, een dimensionale speler zijn! Maar een begenadigd passer die enorm dreigend is in de pick & roll - aanval. Die sterk is in het blokkeren van schoten + het pakken van rebounds, maar die daarbij heel goed en snel is in de transitie naar de aanval. Die gevaarlijk is als trailer maar ook in staat is om in de break zo veel snelheid te maken dat hij gelijktijdig met de outlet runner ter hoogte van de vrije worplijn is, zodat hij een lobpass kan vangen en dunken.

In mijn favoriete ploeg (Donar) mis ik lengte op de 4 en met name de 3. Een overzicht:
Donte Thomas, power-forward = 2.01 meter
Deshawn Freeman, (power-)forward = 2.01 meter
Jason Dourisseau, small-forward = 1.96 meter
Matt McCarthy, center/power-forward = 2.05 meter

Wat te denken van deze line-up?
Leon Williams, point-guard = 1.89 meter
Matt jr Williams, shooting-guard = 1.96 meter
Luuk van Bree, small-forward = 2.06 meter
Olaf Schaftenaar, power-forward =  2.08 meter
Thomas Koenis / Thomas van der Mars, center = 2.10 meter / 2.11 meter

Shane Hammink is zelfs 2.01 meter, en inzetbaar als point-guard! De startende point-guard is Carrington Love, hij is 1.85 meter.

Luuk van Bree is nog clubloos. Olaf Schaftenaar speelt in Spanje. Thomas van der Mars is speler van Den Bosch.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten