Aanbevolen post

Donar 2018/2019

Dit bericht zal worden ge-update als er veranderingen zijn. Hoe zal de ploeg er in het nieuwe seizoen uitzien? Ik plaats hieronder een ove...

zondag 8 september 2019

Larry Bird, Scottie Pippen & LeBron James

Qua vaardigheden vind ik Larry Bird de beste small-forward allertijden. LeBron James is in mijn ogen de meest atletische small-forward die tot nu heeft gespeeld. Scottie Pippen is in mijn ogen de small-forward die het meest allround is.

Bird: sublieme passer, zeer goede schutter (ook op spannende, belangrijke momenten), geweldig spelinzicht, zelfverzekerd (tikkeltje brutaal) en hij legde de focus op het spel (niet geïnteresseerd in glamour).

Pippen: zijn manier van spelen leverde hem de omschrijving 'point-forward' op. Een small-forward die de bal opbracht en het spel verdeelde. Hij was zowel aanvallend als verdedigend erg goed. Passes geven, steals pakken, rebounds vangen, punten scoren. Hij kon het allemaal.

James: een moderne point-forward. Hij zal dit seizoen als point-guard gaan spelen voor de Los Angeles Lakers. Heeft het lichaam van een power-forward met zijn 203 centimeter, 113 kilogram. In tegenstelling tot Bird is, althans dat vind ik, James geen 'clutch shooter'. En, ik vind hem defensief zwakker dan Pippen.

Komt er ooit een speler met de fysieke kwaliteiten van James, met het schot van Bird en het vermogen om te verdedigen van Pippen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten