Aanbevolen post

Donar 2018/2019

Dit bericht zal worden ge-update als er veranderingen zijn. Hoe zal de ploeg er in het nieuwe seizoen uitzien? Ik plaats hieronder een ove...

zaterdag 23 november 2019

Drew Smith?

Andrew 'Drew' Smith keert terug bij Donar? Ik las de afgelopen dagen diverse berichten die hier op wijzen.

Waarom? Gaat hij iemand vervangen? (Matt McCarthy?)

Drew Smith was in het seizoen 2016/2017 speler van Donar. Hij zorgde voor spektakel maar had regelmatig mindere momenten als onverstandige persoonlijke fouten, betrokken zijn bij opstootjes, verdedigend matig.

Smith is een Amerikaan met Lets paspoort. Geen speler die in Nederland is opgeleid. Het contracteren van een extra buitenlander betekent dat er een andere buitenlander niet opgesteld kan worden. 5 van de 12 spelers moeten in Nederland zijn opgeleid.

Thomas Koenis, Shane Hammink en Leon Williams gelden als in Nederland opgeleidde spelers.

Carrington Love, Matt jr Williams, Jason Dourisseau, Donte Thomas, Vernon Taylor, Deshawn Freeman en Matt McCarthy zijn niet in Nederland opgeleid.

De ploeg mist in mijn ogen schotkwaliteit. Smith zal interessant zijn vanwege de onervarenheid van McCarthy en de verschillende blessures die Freeman tot nu toe parten hebben gespeeld, maar ik zou kiezen voor een Nederlandse schutter. Bijvoorbeeld Jessey Voorn.

Toevoeging 1: Ja, de ploeg kan 'inside', onder de borden zo je wilt, versterking gebruiken. Mijn conclusie uit de statistieken van de wedstrijd Leiden vs Donar: opnieuw betrekkelijk weinig speelminuten voor Freeman (12) en McCarthy (11). Dat terwijl Donte Thomas een beetje ziek was? Een seizoen is zwaar, en dan wil je denk ik de bankspelers, zeker als dit buitenlanders zijn, meer laten spelen. Als Smith in plaats komt van Freeman én McCarthy lijkt me dit een verstandige zet. Ook als dit betekent dat hij het totaal van beide spelers overneemt: 20 - 25 minuten, en dit nog steeds betekent dat Donte Thomas en Thomas Koenis redelijk veel minuten spelen.

Óf voor een Nederlandse veteraan zoals Arvin Slagter. Ik noemde in een vorige blog Sean Cunningham. Hij is echter ook geen speler die in Nederland is opgeleid.

Ik ben benieuwd hoe lang het nog duurt voor Luuk van Bree hersteld is van zijn blessure. Toevoeging 2: Hij is mijns inziens een heel interessante speler. Februari, lukt dit? Dan zou hij nuttig kunnen zijn in de play-offs. Je haalt hem dan niet voor het vervolg van het Europe Cuptoernooi(?). Van Bree is een bekende van Donte Thomas.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten