Aanbevolen post

Donar 2018/2019

Dit bericht zal worden ge-update als er veranderingen zijn. Hoe zal de ploeg er in het nieuwe seizoen uitzien? Ik plaats hieronder een ove...

zondag 8 december 2019

Sanering

De stand in de eredivisie maakt duidelijk wat ik al zo vaak stel: er spelen te veel ploegen in de eredivisie.

Kijk ik naar geografische spreiding: Apollo en Den Helder Suns is te veel ploegen voor Noord-Holland.

De afstand Amsterdam (Apollo) en Leiden is zeer gering.

Aangezien het basketball in Amsterdam niet echt leeft zeg ik: Apollo laten verdwijnen.

Den Bosch en Weert liggen ook vrij dicht bij elkaar. Het zuidoosten van Nederland is geen vruchtbaar gebied voor basketball. In Nijmegen was basketball geen blijvende factor. Gezien de rijkere historie van Den Bosch zeg ik: Weert uit de competitie.

Groningen en Leeuwarden zijn steden in provincies die behoren tot een kwalitatief arm rayon. De jeugdopleiding in Groningen presteert in de top beter dan die van Leeuwarden. Donar heeft een veel rijkere historie dan Aris. Dus ... Aris niet langer in de eredivisie.

Verder met 6 ploegen. 4 daarvan plaatsen zich voor de final 4: best-of-5 gevolgd door best-of-7.

Voor de play-offs een volledige competitie: 1x uit + 1x thuis tegen alle andere ploegen.

Er wordt 2 weekenden per maand gespeeld voor de competitie. In de andere weekenden wordt er in de regio gespeeld om de nationale beker. Dit in de hallen van amateurclubs. Poules van 4 ploegen (1 profclub en 3 amateurclubs), de poulewinnaar gaat door.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten