Aanbevolen post

Donar 2018/2019

Dit bericht zal worden ge-update als er veranderingen zijn. Hoe zal de ploeg er in het nieuwe seizoen uitzien? Ik plaats hieronder een ove...

zondag 8 december 2019

Donar na 2020

Donar verder met Erik Braal? Deze vraag stelt Erik Boorsma op zijn website. Namen van kandidaten worden ook genoemd.

Een van deze kandidaten is Geert Hammink. Zijn naam noemde ik vorig seizoen al toen het ook zo goed ging met Donar.

Braal heeft goed gepresteerd met Donar in de periode 2015 - 2018. Drie landstitels, 2x supercup, 2x nationale beker. Plus de halve finale van het Europe Cup-toernooi gehaald. Toch denk ik dat het goed is voor een frisse wind.

Maar wel graag een frisse wind in combinatie met cultuurbehoud. Naast Hammink zou ik Hein-Gerd Triemstra en Jason Douriseau als assistenten willen.

Nederlandse spelers die in Nederland zijn opgeleid:
BOUWKNECHT, Maarten = guard
BREE, van, Luuk = forward
HAMMINK, Shane = small-forward/guard
KOENIS, Thomas = center
KUIPERS, Jordy = power-forward
MARS, van der, Thomas = center
MLADENOVIC, Stefan = guard
VOORN, Jessey = shooting-guard
WILLIAMS, Leon = point-guard

Gewenste buitenlandse spelers:
BRUINSMA, Evan = power-forward
CURRY, Brandyn = point-guard
DOMINGO, Stephen = small-forward
WILLIAMS, Matt jr = shooting-guard

Ik denk dat er dan meer kwaliteit én diversiteit in de spelersgroep zit. Of het qua budget lukt, want geen jeugdspelers, is afwachten. De salarissen van Nederlandse spelers zijn mij niet bekend.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten