Aanbevolen post

Donar 2018/2019

Dit bericht zal worden ge-update als er veranderingen zijn. Hoe zal de ploeg er in het nieuwe seizoen uitzien? Ik plaats hieronder een ove...

vrijdag 8 juni 2018

Nationale selectie Nederland

De voorlopige selectie voor de nationale ploeg die 28 juni (tegen Roemenië) en 1 juli (tegen Frankrijk) speelt is vandaag bekend gemaakt. Het betreft de namen van 16 spelers waarvan er uiteindelijk 12 zullen spelen.

De 16 namen:

  1. Charlon Kloof 
  2. Leon Williams 
  3. Maarten Bouwknecht 
  4. Bryan Alberts 
  5. Worthy de Jong 
  6. Jessey Voorn 
  7. Arvin Slagter 
  8. Shane Hammink 
  9. Yannick Franke 
  10. Willem Brandwijk 
  11. Stefan Wessels 
  12. Jito Kok 
  13. Thomas van der Mars 
  14. Roeland Schaftenaar 
  15. Terrence Bieshaar 
  16. Nick Oudendag 
Ik mis Sean Cunningham, Jason Dourisseau en Thomas Koenis. Al vermoed ik dat Thomas Koenis zich niet beschikbaar heeft gesteld. 

Uit de voorlopige selectie zou ik Stefan Wessels in ieder geval niet selecteren. Hij heeft de afgelopen jaren niet in het Nederlands team gespeeld. Den Bosch is absoluut geen topploeg, en is ook geen ploeg die actief is in een competitie die behoort tot de Europese (sub)top. Sterker nog: de DBL is de kelder van Europa. Nou vooruit: de competities van Luxemburg, IJsland, Finland, Engeland en Ierland acht ik nog zwakker. 

De drie spelers die ik evenmin zou selecteren: Maarten Bouwknecht (Nederlandse competitie, geen deelname aan een Europees bekertoernooi), Nick Oudendag (Nederlandse competitie, geen deelname aan een Europees bekertoernooi) en Jessey Voorn (Nederlandse competitie, geen deelname aan een Europees bekertoernooi, nog herstellende van een blessure). 

Als Koenis inderdaad niet beschikbaar is maar Cunningham en Dourisseau wél dan zou ik deze twee spelers van Donar (weliswaar een ploeg uit de Nederlandse competitie maar óók een ploeg die deelnam aan het Europe Cuptoernooi, en zelfs de halve finale bereikte) selecteren. Net als Nicolas de Jong (mits beschikbaar). Spijtig genoeg is Evan Bruinsma vermoedelijk nog geen Nederlander, en ook nog niet fit genoeg? Anders had ik de beste forward van het Europe Cuptoernooi graag geselecteerd!

Met deze 12 spelers zou ik de kwalificatiewedstrijden spelen: 
  1. Charlon Kloof 
  2. Sean Cunningham 
  3. Arvin Slagter 
  4. Roeland Schaftenaar 
  5. Thomas van der Mars 
  6. Leon Williams 
  7. Yannick Franke 
  8. Shane Hammink
  9. Jito Kok 
  10. Nicolas de Jong 
  11. Jason Dourisseau 
  12. Willem Brandwijk / Evan Bruinsma

Geen opmerkingen:

Een reactie posten