Aanbevolen post

Donar 2018/2019

Dit bericht zal worden ge-update als er veranderingen zijn. Hoe zal de ploeg er in het nieuwe seizoen uitzien? Ik plaats hieronder een ove...

zaterdag 2 juni 2018

Stephen Domingo

Hij werd tijdens de huldiging bedankt voor zijn bijdrage aan het succes. De jonge Amerikaan, net van college, die in januari geblesseerd raakte aan zijn knie. Inmiddels is hij, zoals te zien valt op Instagram, weer aan het trainen.

Hoe groot is de kans dat hij na de zomer weer voor Donar speelt?
Áls hij terugkeert wie wordt er dan door hem vervangen?

Ik zou namelijk graag zien dat Evan Bruinsma (alsjeblieft als Nederlander!) én Bradford Burgess ook volgend seizoen spelen voor Donar!

De ploeg heeft 5 spelers nodig die tussen hun 12e en 20e jaar minimaal 3 seizoenen in Nederland hebben gespeeld. Thomas Koenis, Arvin Slagter en Rienk Mast voldoen aan die voorwaarde. Dan hebben wij er nog 2 nodig.

Deze spelers zullen mogelijk de 11e en 12e speler van de selectie zijn. Afhankelijk van hun kwaliteit. Ik hoop dat een van hen Jordy Kuiper is.

Verder hoop ik op Leon Williams. Hij is denk ik een heel geschikte speler voor de rol van 3e point-guard. Achter Charlon Kloof en Lance Jeter. Ik zie Williams (Nederlands international) dan als 10e man. Rienk Mast als 11e en Jordy Kuiper als 12e man. Of andersom in het geval van Rienk en Jordy, want ik heb Jordy de afgelopen jaren niet zien spelen. Misschien heeft hij zich in de V.S. dusdanig ontwikkeld dat hij minimaal hetzelfde niveau haalt als Rienk het afgelopen seizoen.

Of Williams een betere speler is dan Aron Royé? Hij heeft de afgelopen jaren in het Nederlands team gespeeld. Is daar de back-up van Charlon Kloof. Maar, voor die rol bij Donar (Champions League) zou hij wel eens tekort kunnen komen? Ik denk echter wel dat, om meerdere redenen, jij snel op die keuze uitkomt. Kloof en Jeter (én Williams) contracteren zal niet meevallen. Terwijl Kloof en Williams tot de mogelijkheden behoort.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten