Aanbevolen post

Donar 2018/2019

Dit bericht zal worden ge-update als er veranderingen zijn. Hoe zal de ploeg er in het nieuwe seizoen uitzien? Ik plaats hieronder een ove...

vrijdag 22 mei 2020

9 man

Donar had het afgelopen seizoen (2019 - 2020) een rotatie met 10 spelers. Al voor het uitbreken van de coronacrisis besloot de club dat men in het nieuwe seizoen (2020 - 2021) zal spelen met 9 spelers in de rotatie.

Op dit moment staan er vijf spelers onder contract. Drie spelers hadden doorlopende contracten: Thomas Koenis (tot de zomer van 2022), Leon Williams (tot de zomer van 2021) en Shane Hammink (tot de zomer van 2021). Twee spelers zijn nieuw: DaVonté Lacy (tot de zomer van 2021) en Jarred Ogungbemi-Jackson (tot de zomer van 2021)

De vijf spelers bezetten vier van de vijf traditionele posities. Alleen de positie van power-forward is nog niet bezet. De positie van point-guard is dubbel bezet, en Hammink kan spelen als small-forward (starter) en shooting-guard (back-up).

Verlanglijst?
6. Donte Thomas (power-forward)
7. Andrew Smith (back-up center)
8. Luuk van Bree (back-up forward)
9. Jordy Kuiper (back-up power-forward) óf Stefan Mladenovic / Jessey Voorn (back-up shooting-guard) 

Hammink als luxe back-up? Ik ben van mening dat Hammink het afgelopen seizoen goed deed, en hij dus een prominentere rol verdient. Bovendien denk ik dat een belangrijkere rol kan bijdragen tot verlenging van zijn contract (in plaats van een mogelijke overstap naar Leiden volgend jaar).

Bovendien acht ik het budgettair verstandiger om te zorgen dat er vier (of wellicht toch vijf) goede spelers bijkomen. Thomas en Smith zullen misschien niet heel duur zijn, maar spelen ook niet voor een appel en een ei. Mijn voorkeur gaat uit naar hen en niet naar Matt Williams jr. Ik had Williams wel in de ploeg willen hebben, maar er is gekozen voor DaVonté Lacy,

Williams speelde niet geweldig. Datzelfde gold in mijn ogen voor Carrington Love. Hij keert niet terug, zoveel is met de aanwezigheid van Ogungbemi-Jackson en Leon Williams mijns inziens duidelijk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten