Aanbevolen post

Donar 2018/2019

Dit bericht zal worden ge-update als er veranderingen zijn. Hoe zal de ploeg er in het nieuwe seizoen uitzien? Ik plaats hieronder een ove...

dinsdag 5 mei 2020

Jarred Ogungbemi-Jackson nieuwe point-guard

Ogungbemi-Jackson is de tweede nieuweling. De selectie bestaat op dit moment uit 5 spelers: Thomas Koenis (afgelopen seizoen de aanvoerder), Shane Hammink en Leon Williams hebben doorlopende contracten.


  • 2015 - 2017 Galitos - Barreiro 1e divisie Portugal 
  • 2017 - 2018 Lleida 2e divisie Spanje 
  • 2018 - 2019 Aix-Maurienne 2e divisie Frankrijk 
  • 2019 - 2020 Kataja 1e divisie Finland


Ik verwacht dat Donar voorlopig niet nog een point-guard zal contracteren. Dus geen terugkeer op korte termijn van Carrington Love (afgelopen seizoen), Vernon Taylor (afgelopen seizoen), Brandyn Curry (2017 / 2018) noch de komst van Charlon Kloof. 


Ogungbemi-Jackson zal de startende point-guard zijn, met Leon Williams als zijn back-up. Een international als Williams gebruik je, met het verwachte budget, niet als derde point-guard. 


Vernon Taylor werd het afgelopen seizoen gebruikt als point-guard en shooting-guard. Hij werd gehaald om Leon Williams te vervangen toen hij geblesseerd was. Later vulde hij het gemis aan Shane Hammink deels op. Hij komt denk ik toch niet terug. 


DaVonté Lacy zal de startende shooting-guard zijn? Met Shane Hammink als zijn back-up? Of kiest coach Rudez voor Hammink als tweede startende shooting-guard? 


Met iemand als Jessey Voorn of Stefan Mladenovic als back-up voor de ene positie en Luuk van Bree (small-forward) voor de andere positie? 


Inside verwacht ik wel een power-forward én center in de line-up. En niet een small-forward en een center. Dat de power-forward goed kan spelen op de perimeter is dan wel iets waar ik vanuit ga. De stretch-4 hoort in het moderne basketball. Andrew Smith is dat meer dan Donte Thomas, toch hoop ik dat Thomas blijft. Dat zou de kans op Luuk van Bree vergroten. Zij speelden samen in een college-team. Smith zou ik wel willen houden als center. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten