Aanbevolen post

Donar 2018/2019

Dit bericht zal worden ge-update als er veranderingen zijn. Hoe zal de ploeg er in het nieuwe seizoen uitzien? Ik plaats hieronder een ove...

zaterdag 30 mei 2020

Jordy Kuiper: pick & pop

Zojuist zag ik een filmpje met hoogtepunten van Jordy Kuiper. Hoogtepunten uit wedstrijden van het afgelopen seizoen. Jordy speelde in de tweede divisie van Spanje.

Qua positie wordt Jordy omschreven als een power-forward. In mijn ogen is hij geen 'stretch-4' maar wel een 'pick & pop' speler. Hij kan in 'the paint' spelen, met zijn rug naar de basket, maar zet ook 'screens' waarna hij driepunters schiet.

Ik denk, als je posities dubbel wilt bezetten, maar slechts 9 man in je rotatie kunt hebben je concessies moet doen en kijken of spelers op meerdere posities inzetbaar zijn. Kuiper is denk ik ook inzetbaar als center. Hij zou binnen een ploeg als die van Donar wellicht mooi kunnen sparren met Thomas Koenis.

Geen Andrew Smith waarvan bekend is dat hij op de 4 en 5 kan spelen? Kuiper is als geboren en getogen Groninger (Stadjer) een lokale held. Bovendien is hij een 'home grown' speler.

Point-guards: Ogungbemi-Jackson, J; Williams, L.; Mladenovic, S.?
Shooting-guards: Lacy, D.; Hammink, S.; Mladenovic, S.?
Small-forwards: Hammink, S.; Bree, van, L.?; Dourisseau, J.?
Power-forwards: Thomas, D.?; Bree, van, L.?; Kuiper, J.?
Centers: Koenis, T.; Kuiper, J.?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten