Aanbevolen post

Donar 2018/2019

Dit bericht zal worden ge-update als er veranderingen zijn. Hoe zal de ploeg er in het nieuwe seizoen uitzien? Ik plaats hieronder een ove...

vrijdag 17 juli 2020

Startend vijftal deel 2

Ogungbemi-Jackson, Lacy en Rudez zijn in mijn ogen zekerheidjes. Welke twee spelers maken de starting-five compleet?

Met Leon Williams, Willem Brandwijk en Thomas Koenis heb je drie Nederlanders die elkaar kennen. Williams en Koenis waren al eerder ploeggenoten bij een clubteam. Williams en Brandwijk zijn ploeggenoten in het Nederlandse A-team.

Maar, dan heb je nog twee spelers nodig. Als je dit drietal van de bank af wilt laten komen. Ik denk dan niet in eerste instantie aan de jeugdspelers.

Met welke spelers is de balans starting-five vs bank én binnen de lijnen het beste?

Met Lacy & Watts heb je twee spelers met een drive. Dit kan handig zijn omdat de tegenstander moet kiezen maar het kan ook goed zijn om een driver en schutter bij elkaar te zetten. Moreton is meer een schutter? (Al is hij ook allround volgens de informatie.)

Dat Lacy ook als 1 kan spelen is ook een voordeel. Van de jeugdspelers mag, in mijn ogen, niet te veel worden verwacht. Zelfs Williams maakte afgelopen seizoen weinig indruk. Mede vanwege blessureleed trouwens.

Rudez kan op de 3 en 4 spelen, James op de 4 en 5. Dus een frontcourt Rudez, James en Koenis is denkbaar.

Aangezien Koenis een echte 5 is, en Brandwijk relatief onervaren zou ik Brandwijk en James aan elkaar koppelen als 4 en 5. Wat betekent dat ik Rudez koppel aan Koenis.

Rudeze doorschuiven naar de 3 zou ik, met de beschikbaarheid van Moreton en Watts niet snel doen. Maar, als beide spelers gelijktijdig in het veld staan (met Ogungbemi-Jackson of Lacy) dan is het een optie. Met James of Brandwijk dan als 4.

Ik hou het voorlopig bij Ongungbemi-Jackson, Lacy, Moreton, Rudez & Koenis als starters. Williams, Watts, Brandwijk en James als wisselspelers.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten