Aanbevolen post

Donar 2018/2019

Dit bericht zal worden ge-update als er veranderingen zijn. Hoe zal de ploeg er in het nieuwe seizoen uitzien? Ik plaats hieronder een ove...

woensdag 8 februari 2017

De toekomst van Donar

Volgens een tweet (bericht op Twitter) van Sport in stad is er bij Donar sprake van een financiële injectie voor het volgende seizoen.

Erik Braal (coach) en Anjo Mekel (assistent-coach) hebben hun contracten verlengd.

Sportieve doelen in Nederland: landskampioenschap, NBB-beker, supercup.
Sportieve doelen buiten Nederland: verder komen in Europa. Wil de ploeg dan, wat nu net mislukt is, de laatste 16 / 8 / 4 / finale of kampioenschap van het Europe cuptoernooi bereiken óf is het doel de tweede ronde van het hoofdtoernooi van de Champions league? Of nog een ander Europees toernooi? (ULEB Euro cup is dan het meest waarschijnlijk. Dat past sportief gezien dan beter bij Donar dan de ULEB Euro league.)

Gewenste selectie???
Point-guards: Lance Jeter (USA), Devon van Oostrum / Charlon Kloof / Leon Williams
Shooting-guards: Sean Cunningham, Arvin Slagter, Stefan Mladenovic
Small-forwards: Jason Dourisseau, DeJuan Wright (USA)
Power-forwards: Chase Fieler (USA), Roeland Schaftenaar / Kevin Bleeker / (Andrew Smith?? USA) *
Centers: Jito Kok, Thomas van der Mars, Drago Pasalic (Kroatië? (Bezig met naturalisatie.)) **

* = Andrew Smith indien Chase Fieler vertrekt naar een andere club, indien er voldoende budget is om in ieder geval beiden te contracteren én Drago Pasalic niet als buitenlander geldt. In ieder geval hoop ik op de Nederlandse internationals / spelers die behoorden tot de voorselectie.
** = In ieder geval 2 van deze 3. Voor de lange termijn hoop ik op Kok & Van der Mars. Voor de korte termijn hoop ik op Pasalic (ervaring).

Ja, een grote selectie. Dat lijkt mij geen overbodige luxe (vermoeidheid, blessures) als het programma voller wordt dan dit seizoen het geval is. Verder wellicht meer concurrentie op de trainingen, waardoor het niveau omhoog gaat.

Op dit moment heb ik het idee dat er geen speler is met een doorlopend contract. Maar wellicht vergis ik mij.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten