Aanbevolen post

Donar 2018/2019

Dit bericht zal worden ge-update als er veranderingen zijn. Hoe zal de ploeg er in het nieuwe seizoen uitzien? Ik plaats hieronder een ove...

donderdag 2 februari 2017

Leiden vs Donar

Wát een gerputs! Donar begint waardeloos aan deze 2e wedstrijd. Ik had gehoopt dat de ploeg toch wel beter zou spelen dan in de 1e wedstrijd.

Halverwege het 1e kwart al 5 turnovers.

Stand einde 1e kwart: 20 - 11.

Is er toch sprake van onderschatting? Waarschijnlijk wel. Een andere verklaring heb ik niet voor het feit dat een zeer zwak Leiden zo'n ruime voorsprong weet te bakken.

Time-out Donar. Stand halverwege 2e kwart: 26 - 17.

Het schotpercentage is net zo bedroevend als de verdediging. We staan echt te knoeien. Beschamend.

De commentatoren (Leon Kersten en Geert Hammink) beweren dat Leiden goed staat te verdedigen. Hier ben ik het absoluut niet mee eens.

Ruststand: 36 - 24.

Arbitrage is deze wedstrijd niet goed (valt ook niet te verwachten) maar veel beter dan 2 dagen geleden. De onsportieve (U) fout voor Koenis had ik graag als diskwalificerende (D) fout bestraft zien worden.

Jeter bestraft voor een tackle? Hij ligt alleen maar op de grond. Dat die Kherrazi niet uit zijn doppen kijkt en over zijn voet struikelt mag geen reden zijn om voor een fout te fluiten.

Stand einde 3e kwart: 46 - 43.

Ik vraag mij echt af waarom wij deze pot niet spelen met onze reserves. Wij stralen absoluut niet uit dat wij naar Leiden zijn gegaan om te winnen. Vermoedelijk bang dan wij niet met 20 - 0 zouden verliezen als wij thuis zouden blijven, maar dat Leiden tot winnaar van de kwartfinale zou worden uitgeroepen. Wat ik dan wel terecht zou vinden.

Hm ... niveau arbitrage neemt af. Ze verzuimen te fluiten voor een technische fout (weggooien van de bal na het fluitsignaal).

Toch een zege. 59 - 68. Gezien de uitslag nog redelijk overtuigend. Maar de realiteit: beschamend dat het verschil niet minimaal 20 punten is. Een ploeg van het niveau Leiden zou ons niet zo veel problemen mogen opleveren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten