Aanbevolen post

Donar 2018/2019

Dit bericht zal worden ge-update als er veranderingen zijn. Hoe zal de ploeg er in het nieuwe seizoen uitzien? Ik plaats hieronder een ove...

dinsdag 7 januari 2014

Winterslaap!

Vanavond speelde GasTerra Flames (Donar) een competitiewedstrijd, in Groningen, tegen Rotterdam basketball college. Er vond, voorafgaand aan de wedstrijd, een nieuwjaarsreceptie plaats. Uit de woorden die hier werden uitgesproken én de daden (of eigenlijk het gebrek hieraan) tijdens de wedstrijd bleek dat de club in een diepe winterslaap is gesukkeld!

De interim voorzitter zei dat 2013 een mooi doch bewogen jaar was geweest voor de club. Tegen Leiden werd de club uitgeschakeld in de halve finale van de play-offs. En datzelfde Leiden schakelde het Groningse Flames uit in het bekertoernooi maar verliezen hoort ook bij sport?! Nee, dat hoort niet bij sport! Voor dergelijke prietpraat ben ik als sportliefhebber allergisch, ik krijg er rode vlekken van in mijn nek en gezicht. Het bericht dat men in onderhandeling is met een bedrijf om de nieuwe hoofdsponsor te worden, de komst van 24 nieuwe leden van de businessclub en de verwachting dat er aan het einde van het seizoen 185 bbc-leden zullen zijn kon me na deze opening niet meer blij maken.

De gezapige wanvertoning die op het veld werd vertoond was zo mogelijk nóg frustrerender. Voor een van de jongere spelers van de ploeg (Yannick van der Ark) was het leuk dat hij enkele punten op het scorebord mocht zetten. Ik stel voor om a.s. zaterdag te starten met Maarten Bouwknecht, Yannick van der Ark, Mark-Peter Hof, Craig Osaikhwuwuomwan en Benny van der Reijden!

Geef (indien hun fysieke gesteldheid dit toelaat!) Jessey Voorn en Quentin Pryor óók speelminuten zodat zij de wedstrijden die hun revalidatie betekenen worden gekenmerkt door zo veel mogelijk speeltijd in wedstrijden tegen ploegen die, in theorie, vriendelijk én gastvrij worden ontvangen maar huiswaarts dienen te keren met een nederlaag van zo'n 20 à 25 punten.

"Tegen Rotterdam was de overwinning toch 37 punten!?" zullen überpositivo wel concluderen na het lezen van mijn verslag. Feitelijk juist. Echter de ploeg speelt met een matheid die zorgwekkend is. Althans dat is MIJN kijk op de situatie.

Ik wil niet respectloos overkomen jegens spelers als Wright, Slagter, Dourisseau, Coleman en Bekkering maar het is alsof zij kampen met chronische vermoeidheid. Geef ze rust.

Wat me toch ook van het hart moet: een van mijn basketballvrienden (die op een gastenboek door het slijk is gehaald in de vorm van twee(!) valse beschuldigingen (een scheidsrechter slaan én het tegen elkaar ophitsen van supporters van verschillende clubs)) is door mijn club helaas nog niet persoonlijk benaderd. De voorzitter heeft dan wel zijn mond vol dat iedereen de club moet steunen, en we 'one team' zijn, maar waar is de steun vanuit de club voor zo'n loyale supporter als Marc van Dijk?! Hij heeft dit seizoen 2 wedstrijden gemist: de uitwedstrijden in Finland en Italië. De overige wedstrijden heeft hij allen bijgewoond. Uit én thuis. Ik ken hem als een fantastische gozer die achter zijn club staat, die met supporters van de tegenstanders vriendelijke woorden uitwisselt (en als hij zijn vuisten gebruikt dan is dat om een 'boks' uit te delen (moderne wijze om iemand te begroeten: je duwt je vuist tegen de vuist van de ander)) maar een scheidsrechter slaan? Daar is hij de persoon niet naar!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten