Aanbevolen post

Donar 2018/2019

Dit bericht zal worden ge-update als er veranderingen zijn. Hoe zal de ploeg er in het nieuwe seizoen uitzien? Ik plaats hieronder een ove...

zondag 11 januari 2015

Mark Ridderhof

Hij werkt hard en kan schieten. Weliswaar heeft hij daar (veel) ruimte voor nodig en is hij niet in staat om kansen (en ruimte) voor zichzelf te creëren. Maar als je 'm instelling weet te brengen heb je wel iets aan hem.

In december, tegen Aris, speelde hij niet mee. Na de wedstrijd vroeg een Donar-fan of ik iets wist van een mogelijke blessure (waar Mark R. eventueel mee kampte). Mij was niets bekend maar ik had toen al het idee dat Ridderhof al enkele wedstrijden (ook tegen Groene Uilen (promotiedivisie)) niet of nauwelijks speelde.

We zijn nu enkele weken, en ook diverse wedstrijden, verder. Ridderhof sprokkelt weinig speelminuten bij elkaar. Het is 'm van harte gegund om speler te zijn van een club als Donar maar of dit positief is voor zijn carrière en het Nederlandse basketball?

Vorig seizoen deed hij het heel redelijk bij Apollo. Een ploeg die, ondanks de aanwezigheid van spelers als Dimeo van der Horst, Max van Schaik en de recent aangetrokken Sergio de Randamie en Aron Royé, nauwelijks in staat is om wedstrijden te winnen. (1 overwinning werd er tot dusverre geboekt in het seizoen 2014/2015.)

Of Apollo in het seizoen 2015/2016 actief is in de promotiedivisie (waar de huidige nummers 5 tot en met 8 van de eredivisie thuis horen) of in de eredivisie (wat het bestuur van de FEB graag wil)? Het zou goed zijn als een speler als Ridderhof dit soort ploegen versterkt.

Over de wedstrijd tegen Aris zei ik "Volgens mij kiest de coach voor een kleine rotatie". De andere fan zei "Als je lange mannen in foutenlast zitten dan kies je voor kleine spelers?!". Ik doelde met kleine rotatie niet op de lengte van de spelers maar op het aantal spelers dat mocht spelen. Van de 12 selectiespelers zouden er, naast de startende vijf, hooguit 3 in actie komen. Zo was mijn gevoel. En ... volgens mij klopte dat uiteindelijk ook.

De afgelopen dagen sprak men vol trots over het meespelen van de Nederlanders maar het is een lachertje! Of nee, het is om te huilen. 1 jongen mag zo'n 23 seconden meedoen (waarom hij in de selectie zit is mij overigens een raadsel). Een andere speler, volgens mij de jongste van de ploeg, verdient deze kans (heeft potentie) maar zou eigenlijk moeten trainen met Donar 1 en spelen + trainen in de ploeg van Groene Uilen 1 (hij is student).

De waarde van DeJuan Wright vind ik niet bijzonder groot. En dan vind ik het jammer dat Donar er niet in is geslaagd om Jessey Voorn te behouden (maar dit seizoen wel Lance Jeter en Mark Sanchez heeft kunnen vastleggen). Voor alle duidelijkheid: Sanchez & Jeter zijn wél versterkingen!

De kans dat Voorn nog dit seizoen terugkeert bij Donar (als hij dat ooit nog gaat doen) is klein. De meest recente aanwinst (Stefan Mladenovic) tekende onlangs een amateurcontract. Vermoedelijk ontbreekt het budget voor een volwaardig contract. Daarbij: Donar wil nog graag een 4e buitenlandse (USA) speler contracteren.

Volgend seizoen maximaal 3 buitenlandse spelers? Ik ben een voorstander!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten