Aanbevolen post

Donar 2018/2019

Dit bericht zal worden ge-update als er veranderingen zijn. Hoe zal de ploeg er in het nieuwe seizoen uitzien? Ik plaats hieronder een ove...

zondag 22 februari 2015

All-star gala 2015

Ondanks dat van serieus basketball absoluut geen sprake was, hebben we (4 musketiers) toch flink genoten van drie onderdelen van het feestprogramma van het all-star gala.

Aangezien we rond 15:00 uur arriveerden waren we getuige van (een deel van) de wedstrijd driepunters schieten, de all-star game & de dunkcontest.

Maurice Creek (thans Leiden, het seizoen begonnen als speler van het inmiddels gestorven Den Helder Kings) won de finale van de wedstrijd driepunters schieten met 18 - 17 van Zwolle - speler Valentijn Lietmeijer.

De dunkcontest werd gewonnen door Orlando Gomes.

Aan de all-star game (potje tussen een all-star selectie van de DBL en het Nederlands team) deed een speler mee, in de nationale selectie, die daar zeker in thuis hoort maar wiens aanwezigheid toch wel verrassend was. Hij behoorde (voor zover ik me kan herinneren) ook niet tot de voorlopige selectie (15 namen). Ik heb het over Charlon Kloof.

Voor wie hem niet kent nog wat informatie:
* positie: point-guard
* lengte: 190 cm
* gewicht: 88 kg
* geboortedatum: 20 mei 1990
* geboorteplaats: Paramaribo
* college: St. Bonaventure
* club: Istanbul DSI (15e (van 18 clubs) Turkije 2e divisie)

Kloof toonde hoe hij zich in de USA heeft ontwikkeld. Jaren geleden heb ik hem denk ik ooit wel zien spelen maar óf hij maakte geen indruk óf mijn geheugen liet me in de steek. (Of een combinatie van beiden.)

Kloof is een snelle, atletische speler (die hoog kan springen) met een goed schot. Verder beschikt hij over een goed spelinzicht en een scherpe pass.

Het is goed om een balans tussen routine en minder ervaren enthousiasme in je selectie te hebben. Rogier Jansen, Arvin Slagter, Kees Akerboom jr., Robin Smeulders en Henk Norel zijn routiniers. Charlon Kloof, Jessey Voorn, Worthy de Jong, Mohamed Kherrazi en Thomas Koenis zijn gretige internationals die aan het begin van hun interland carrière staan.

Nou zijn er nog diverse spelers die in de selectie zouden kunnen komen. En wellicht vallen er van de 10 genoemde spelers een paar af. Leon Williams, Sean Cunningham, Dexter Hope, Stefan Mladenovic, Stefan Wessels zijn kandidaten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten