Aanbevolen post

Donar 2018/2019

Dit bericht zal worden ge-update als er veranderingen zijn. Hoe zal de ploeg er in het nieuwe seizoen uitzien? Ik plaats hieronder een ove...

vrijdag 5 juli 2013

Nederlanders

Nadat ik recent schreef dat ik het mogelijk acht dat Donar/Flames nog 3 Nederlandse spelers contracteert (+ 1 buitenlander (waarschijnlijk USA)) kwam de reactie (van Clement) "Welke Nederlanders zijn makkelijk scorende point-guards of inside-speler?".

Ik vermoed dat Clement dan de focus (onbewust) op de DBL heeft liggen. De Nederlanders die ik bedoel hebben nog nooit in de DBL gespeeld. Niet eens, voor zover ik weet, in een Nederlandse jeugdcompetitie.

Beiden (een point-guard en een center/power-forward) zijn spelers die kunnen scoren. Ik denk dat ze in de DBL beiden makkelijk kunnen scoren. De een (startende point-guard) omdat hij goed is, hij is een speler die makkelijk scoort. Dat is bij mensen met invloed binnen de club wel bekend. Hij is een international. De ander (startende center (hij kan ook als power-forward spelen)) omdat er in Nederland niet zulke goede inside-spelers rondlopen. Verdedigend zijn de inside-spelers in de DBL niet van het niveau wat hij (denk ik) gewend is.

De derde Nederlander is een bekende. Wanneer Dimeo van der Horst vertrekt zie ik hem, als back-up point-guard, wel terugkeren bij de Groninger basketballclub: Stefan Mladenovic.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten