Aanbevolen post

Donar 2018/2019

Dit bericht zal worden ge-update als er veranderingen zijn. Hoe zal de ploeg er in het nieuwe seizoen uitzien? Ik plaats hieronder een ove...

zaterdag 6 januari 2018

Weert gokt en verliest

BAL verliest in eigen hal bekerwedstrijd van Suns. B.A.L. (BasketballAcademie Limburg) trok haar A-team terug om Donar, de regerend bekerkampioen, te ontlopen.

Het B-team speelde op 4 januari in de 4e ronde van het bekertoernooi een thuiswedstrijd (Weert) tegen Den Helder Suns. Hoezo de wedstrijd moest voor 1 januari gespeeld zijn!?!

Wat je kon verwachten gebeurde: B.A.L. speelde met het A-team met 2 toevoegingen (spelers van het B-team). Deze 2 spelers stonden in de basis. Waarschijnlijk om de schijn op te houden dat dit toch echt het B-team is.

Dit zou betekenen dat spelers uit het B-team regelmatig invallen bij het A-team. Hetgeen betekent dat zij na 5 wedstrijden gelden als spelers van het A-team en niet langer speelgerechtigd zijn voor het B-team. Tenzij deze spelers gelden als bankspelers bij het B-team.

Het kan natuurlijk maar als ik lees dat de coach van Den Helder Suns overwoog om een protest in te dienen dan worden mijn twijfels versterkt. Van het gedoe (niet naar Groningen afreizen voor een bekerwedstrijd zonder daarvoor bestraft te worden) krijg ik een vieze smaak in de mond.

Dit soort fratsen doen het imago van het Nederlandse basketball geen goed! Terecht of onterecht, ik weet het nog niet maar op dit moment zie ik het zo: karma heeft haar werk gedaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten