Aanbevolen post

Donar 2018/2019

Dit bericht zal worden ge-update als er veranderingen zijn. Hoe zal de ploeg er in het nieuwe seizoen uitzien? Ik plaats hieronder een ove...

vrijdag 16 maart 2018

Donar: NBB bekerfinale, kwartfinlae FIBA Europe Cup

(Don) Leo Beenhakker zei vroeger "na iedere cup is er weer een cup". Of je nu een bekertje wint voor het jaarlijkse ringsteekgala óf je wint de Europa cup 1 (later omgedoopt tot Champions League, een naam die de lading niet dekt!), het winnen van een prijs maakt hongerig om te blijven winnen.

Donar (Groningen) won afgelopen seizoen de "treble": Supercup, NBB-beker en landskampioenschap. Dit seizoen gaat dit niet herhaald worden, zo werd al voor het begin van de reguliere competitie duidelijk toen Donar de wedstrijd om de Supercup verloor van Landstede (Zwolle).

De dubbel (beker + landstitel), ook een unieke prestatie, is nog wél mogelijk. Op 25 maart wordt de bekerfinale gespeeld. Vanuit Leiden wordt er kritisch over gedacht. In eerste instantie riepen Leidenaren dat er in hun legioen toch geen interesse is om deze wedstrijd te zien in de Groningse MartiniPlaza. Nú, ruim een week voor de finale, is er de irritatie dat er 250 kaarten beschikbaar zijn voor Leiden. (En dus zo'n 4000 voor ... Donar-fans.)

Wat men dan vergeet: er gaan 500 kaarten in de losse verkoop. 250 voor iedere finalist. De andere kaarten zijn niet beschikbaar omdat dit plekken zijn van mensen met een zogenaamde 'gold card' óf plaatsen op de sponsortribune. Ik vind het wél knullig dat er mensen zijn met een 'gold card' die niet op hun gebruikelijke plek kunnen plaatsnemen. Waarom is daar in de zomer niet op geanticipeerd? Ook is het voor mij nog altijd een raadsel waarom het uitvak niet wordt verplaatst naar de 2e ring. Zet een 'harde kern' in het vak dat nu geldt als uitvak zodat zij sfeer kunnen maken (zonder trommels, want dat is op die plek niet mogelijk).

En ... maak van de overige tribunes achter beide baskets vakken waarvan de onderste 2 rijen worden omgebouwd tot podia voor rolstoelgebruikers. Ja, dit betekent dat ik dan moet verhuizen. Maar ... ik hoop volgend seizoen toch 2 plaatsen te hebben op een andere plek. Afgelopen zomer vroeg ik al om een verhuizing, maar dit was niet mogelijk. Dat het om 1 plek ging zal hebben meegeteld?

De kaarten voor de kwartfinale zijn (zo goed als) uitverkocht. Er was een enorm run op de kaarten ontstaan. Gelukkig heb ik een 'gold card' maar ... ik heb voor mijn vriendin geen kaart kunnen kopen. Dan maar samen naar de finale in Avellino én Groningen? Halve finale in Venetië & Groningen zie ik ook wél zitten.

Dat in een van de andere kwartfinales het Deense (Aarhus) Bears tegen het Franse Le Portel speelt vind ik wel mooi: 2 ploegen waar Donar dit seizoen tegen speelde, en overwinningen tegen boekte. De Bears werden in de 2e kwalificatieronde van het Champions League verslagen, Le Portel in de eerste wedstrijd van de 1e poulefase van het Europe Cuptoernooi. Dat deze ploegen zo ver komen in het toernooi maakt duidelijk dat Donar heeft gepresteerd tegen ploegen van behoorlijk niveau.

bericht 1
bericht 2
Donar is, afgaande op berichten vanuit Oostende, gewaarschuwd voor de intimidaties van de club uit Mornar. Ik zeg: nodig Chase Fieler uit voor de wedstrijd op 28 maart en stel hem voor Donar TV vragen over de gebeurtenissen in Montenegro.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten