Aanbevolen post

Donar 2018/2019

Dit bericht zal worden ge-update als er veranderingen zijn. Hoe zal de ploeg er in het nieuwe seizoen uitzien? Ik plaats hieronder een ove...

zaterdag 1 juni 2013

Craig O.?

GasTerra Flames meldt dat zij Craig O. (power-forward/center, 211cm, 22 jaar, voor de komende zomer opgenomen in de voorlopige A-selectie van Nederland, vorig seizoen speler van Nederland B) hebben gecontracteerd. O. speelde voor hij naar Aris ging in dienst van Amsterdam. Toch geen breuk met de Amsterdamse school?

Welke rol heeft de club voor hem in gedachten? Back-up power-forward achter een Amerikaanse power-forward? Back-up center achter Thomas Koenis? (O. was bij Aris back-up achter Sjors Poels. En, met alle respect voor Poels, hij is een speler die er wel voor gaat maar is geen topper. Poels is niet beter dan Koenis om maar een vergelijking te maken. En dan heeft de 3 jaar jongere Koenis ook nog eens meer potentie dan Poels.) Startende center met Thomas Koenis als back-up? 3e center achter Koenis (2e) en een Amerikaan(?) (starting-five)?

Nick Oudendag wordt ook genoemd als nieuwe speler van Flames/DONAR. Qua leeftijd en kracht vergelijkbaar met Kenrick Zondervan van Zwolle maar Zondervan (B-international) is in mijn ogen een veel betere verdediger en geniet daarom mijn voorkeur.

Als power-forward (back-up) had ik overigens het liefst Ross Bekkering zien komen! Zou hij worden gecontracteerd als starter? En wie zal dan zijn back-up zijn?

Als center in de starting-five had ik gedacht aan Josh Duinker. Hoewel ik niet heel veel van hem weet. Zou hij nog een optie zijn? Is Duinker zo duur dat men voor andere posities moet "bezuinigen"?

O. en Oudendag vind ik persoonlijk geen toppers. Niet voor de DBL en al helemaal niet voor Europa. O. kan zich ontwikkelen als hij in de nationale ploeg blijft, maar of dat het geval zal zijn?

Kijkend naar de lange termijn was als power-forward en center Van der List nog een optie geweest maar ... Duurder? En toch meer een speler die buiten de bucket speelt. Hoewel O. in de aanval ook regelmatig naar buiten stapt voor een driepunter.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten