Aanbevolen post

Donar 2018/2019

Dit bericht zal worden ge-update als er veranderingen zijn. Hoe zal de ploeg er in het nieuwe seizoen uitzien? Ik plaats hieronder een ove...

zaterdag 23 januari 2016

Anti-climax (Donar vs Rotterdam [VERSLAG])

Het was vanavond een wedstrijd met een leuke 1e maar met een zeer vervelende 2e helft!

Wát een ergernis leverden het 3e én 4e kwart op! Donar (want vanuit dát perspectief schrijf ik dit verslag) was slap, slordig én zeker niet slim.

In de 1e helft bleek het fijne van de terugkeer van Lance Jeter. Maar, en dat acht ik niet zijn fout(!), in de 2e helft was daar niets meer van te zien. Zijn medespelers gaven hem de bal niet óf gingen, als zij eenmaal de bal hadden, voor eigen succes daar waar LL "Cool" J de bal terug had moeten hebben om een aanval op te opbouwen.

Dit moet beter! Ik zeg dit met alle respect voor de ploeg van Rotterdam basketball: tegen Rotterdam kom je hier mee weg (Rotterdam wist dit seizoen wél te winnen van "reuzendoder" b.c. Apollo) maar, zo vermoed ik, niet tegen Shoeters Den Bosch en Landstede basketball Zwolle.

We geven veel te veel 2e kansen weg. Het rebounden slaat werkelijk helemaal nergens op. We springen, maar worden dan verslagen door de lengte van de tegenstanders, in plaats van de juiste positie in te nemen en dan naar de vallende bal te stappen.

Ik vraag mij ook ten zeerste af waarom Bas Veenstra zó weinig speelt. Te meer omdat Bubnic én Fieler beiden al weken teleurstellen. (Fieler speelt slecht sinds hij is teruggekomen van een blessure. Bubnic speelde goed tegen Bergen (Europe cup) maar heeft daarna geen fatsoenlijke wedstrijd meer gespeeld.)

Yannick Franke speelt al weken niet goed, en Sullivan bezit niet de kwaliteit die je van hem (een import) verwacht. Ligt dit aan de scouting?

Wat wél mooi was om te zien: Bekkering, Dourisseau & Jeter kwamen even samen. Gaven elkaar een boks (vuisten tegen elkaar tikken) en lachten. Het toonde aan dat de spelers met plezier speelden. Dát viel lange tijd (al maanden!) niet meer te zien.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten