Aanbevolen post

Donar 2018/2019

Dit bericht zal worden ge-update als er veranderingen zijn. Hoe zal de ploeg er in het nieuwe seizoen uitzien? Ik plaats hieronder een ove...

zaterdag 27 augustus 2016

Oranje mannen A-team

Vanavond, zaterdag 27 augustus, speelde Nederland haar tweede wedstrijd in twee dagen tijd tegen Groot-Brittannië.

In deze wedstrijd speelde Stefan Mladenovic eindelijk mee. Teleurstellend was het aantal minuten: 2 minuten en 41 seconden.

Mladenovic is een speler die op de posities point-guard, shooting-guard en small-forward kan spelen.

Als we dan eens kijken naar de selectie dan zie ik de volgende verdeling qua posities:

  1. (point-guard) Charlon Kloof, Stefan Mladenovic, Dimeo van der Horst 
  2. (shooting-guard) Arvin Slagter, Jessey Voorn, Yannick Franke, Stefan Mladenovic, Worthy de Jong, Dimeo van der Horst 
  3. (small-forward) Worthy de Jong, Yannick Franke, Mohamed Kherrazi, Dimeo van der Horst, Stefan Mladenovic
  4. (power-forward) Roeland Schaftenaar, Thomas van der Mars, Mohamed Kherrazi
  5. (center) Nicolas de Jong, Thomas Koenis, Thomas van der Mars
En, zoals je al kunt vermoeden, vind ik dat Mladenovic zeker niet onderdoet voor Van der Horst. Ik begrijp niet waarom de bondscoach Stefan Mladenovic nauwelijks laat spelen. 

Zeker met de blessures van N. de Jong en Schaftenaar zou ik, omdat het dan logisch is om Kherrazi als power-forward te laten spelen, Mladenovic veel meer laten spelen. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten