Aanbevolen post

Donar 2018/2019

Dit bericht zal worden ge-update als er veranderingen zijn. Hoe zal de ploeg er in het nieuwe seizoen uitzien? Ik plaats hieronder een ove...

maandag 25 september 2017

Bakken Bears vs Donar @ Aarhus [VOORBESCHOUWING]

Een achterstand van 2 punten goed maken. Wij kennen dit scenario. "Been there, done that!" zouden de Amerikanen zeggen. Na de wedstrijd Donar vs Vytautas (1e kwalificatieronde) was, door de 75 - 77 eindstand van wedstrijd 1, de situatie vergelijkbaar met die van nu.

78 - 80 na wedstrijd 1 (Donar vs Bakken Bears). En dus is ook nu de missie: winnen met minstens 3 punten verschil.

Na de wedstrijd Donar vs Vytautas heb ik ook gedacht "als ons schot beter valt dan geef ik ons een goede kans". De aanpak die werd gekozen (met succes!) was een strakkere verdediging.

Mijn idee na Donar vs Bakken Bears is: veel scherper verdedigen! Als wij daarnaast minder slordig zijn in de aanval, dan vergroten wij onze kans om de 3e kwalificatieronde te halen. Ik heb er alle vertrouwen in (maar ga er geen geld op inzetten)!

De scorers van Bakken Bears in de wedstrijd Donar vs Bakken Bears: Akoon - Purcell (22 punten), Crockett (14 punten), Diouf (14 punten), Darboe (13 punten). En nog enkele spelers die niet in de dubbele cijfers zaten. Of wij deze spelers extra moeten dekken? In mijn ogen niet. Mijns inziens 1 op 1 verdedigen maar wél zodanig dat wij geen ruimte weggeven. Compacte verdediging door goed positiespel en een goede rotatie. Op die manier kunnen wij ook zorgen voor double - team.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten