Aanbevolen post

Donar 2018/2019

Dit bericht zal worden ge-update als er veranderingen zijn. Hoe zal de ploeg er in het nieuwe seizoen uitzien? Ik plaats hieronder een ove...

zaterdag 30 september 2017

Gasthuizenroute deel 1

Vrijdag 29 september heb ik samen met mijn vriendin de 1e helft van de Gasthuizenroute afgewerkt. N.B. ik heb het over een geocacheroute, niet over een stadswandeling. De Gasthuizenroute (geocache) kan worden gelopen, wij hebben de route per fiets afgelegd.

Het startpunt van de route is het St. Anthonygasthuis aan de Rademarkt. Toen ik zat te wachten op mijn vriendin passeerden diverse fietsers die tijdens het rijden hun smartfoon gebruikten (route volgen, appen, etc.). Er is geen specifieke regel (zoals bij het autorijden) die het gebruik van een mobiele telefoon tijdens het fietsen verbiedt maar een agent(e) kan jou wél bekeuren voor verkeersgevaarlijk gedrag. Toch bijzonder dat men daar niet over nadenkt. En nog wel voor de deur van een politiebureau het risico loopt. Ach aan de andere kant ... wanneer komt de politie überhaupt eens in actie?

Van iemand die ik sprak kreeg ik te horen dat Victoria Koblenko enige tijd in het hofje St. Anthony gasthuis heeft gewoond. Het bracht mij op het idee om een beeldje, zie foto, (dat in de tuin van het hofje staat) Vicky te noemen.

Het beeldje deed mij verder denken aan een optreden van Dwayne 'the Rock' Johnson. Hij zingt een liedje voor Vicky Guerrero. (Het heeft niets met geocaching te maken!)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten