Aanbevolen post

Donar 2018/2019

Dit bericht zal worden ge-update als er veranderingen zijn. Hoe zal de ploeg er in het nieuwe seizoen uitzien? Ik plaats hieronder een ove...

donderdag 3 maart 2016

Nederlanders?

Op dit moment kijk ik naar de wedstrijd Landstede basketball Zwolle vs Challenge sports Rotterdam basketball college.

Aan de zijde van Rotterdam een hoofdrol voor Sergio de Randamie & Stefan Mladenovic. Ze vormen in deze wedstrijd een duo à la Malone & Stockton. Hoewel de speelwijze anders is. De Randamie topscorer van Challengers met 10 punten in het eerste kwart. Mladenovic 6 punten + 2 assists in het eerste kwart?

Ik vind het spijtig dat Stefan, een Groninger!, niet voor Donar speelt! Mijns inziens is hij goed genoeg, en kan hij concurreren met de meeste buitenlanders. Wat is er overigens op tegen om hem in te zetten als back-up?

Mladenovic is een allround speler: kan zowel aanvallen als verdedigen, is op meerdere posities inzetbaar (point-guard, shooting-guard & small-forward), durft vrijwel altijd wel (als de mogelijkheid er is) een schot te nemen, fijne teamspeler.

Een mix van Nederlanders en buitenlanders is een must! Daarbij vind ik dat men in Nederland af moet van het maximum van 4 buitenlanders. (Niet teug naar een onbeperkt aantal!) Verander het in 1 buitenlander, 1 genaturaliseerde speler en 1 speler met dubbele nationaliteit. Óf 1 buitenlander en 2 spelers met dubbele nationaliteit.

Ik hoop dat Donar in de zomermaanden enkele "Groningers" terughaalt naar de club!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten