Aanbevolen post

Donar 2018/2019

Dit bericht zal worden ge-update als er veranderingen zijn. Hoe zal de ploeg er in het nieuwe seizoen uitzien? Ik plaats hieronder een ove...

zaterdag 26 maart 2016

Noordzee league

Op de website basketballleague.NL het volgende artikel 'meer uit de bekercompetitie halen'. In dit artikel zegt Aart Dekker dat hij hoopt op een samenvoeging van de Nederlandse eredivisie met de competities van andere landen die aan de Noordzee grenzen.

En dan een competitie met 64 ploegen? Wat voor lol is er aan om tegen de nummer 16 van Frankrijk te spelen?

Ik denk dat het leuk is als de clubs uit de eredivisie tegen de top 4 van België, Frankrijk, Duitsland, Spanje, Portugal en de top 2 van Engeland, Denemarken en Noorwegen spelen. Want een competitie met 4 ploegen is niet leuk als je weekenden niet gebruikt voor een nationaal bekertoernooi (met clubs uit lagere divisies) of trainingen met de nationale selectie (spelers die in Nederland actief zijn).

4 clubs? Ja! De eredivisie zou, gezien het gebrek aan kwaliteit (lees geld), beperkt moeten worden tot 4 clubs: Leiden, Zwolle, Groningen en Den Bosch. Óf bij het mogelijke einde van basketball in Den Bosch (en volgens een kennis van mij gaat het niet goed in Leeuwarden) Rotterdam, Amsterdam (en Leeuwarden) ook in de eredivisie houden.

Weert zou in ieder geval naar de promotiedivisie moeten. En in mijn ogen Rotterdam, Amsterdam en Leeuwarden ook. Dit ondanks dat Apollo (Amsterdam) dit seizoen wist te winnen van ploegen uit de top 4. De top van de huidige promotiedivisie doet weinig tot niet onder voor de tob van de huidige eredivisie.

Voor het Nederlandse basketball zou het denk ik goed zijn als Donar iedere maand 2 wedstrijden speelt tegen een ploeg die niet uit Nederland komt. Maar gezien de vele terreur in Europa is het denk ik niet haalbaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten