Aanbevolen post

Donar 2018/2019

Dit bericht zal worden ge-update als er veranderingen zijn. Hoe zal de ploeg er in het nieuwe seizoen uitzien? Ik plaats hieronder een ove...

dinsdag 2 september 2014

Erop of eronder!

Dit keer doel ik niet op het behalen van een sportief resultaat. Hoewel ik natuurlijk wél ieder seizoen de dubbel eis! Want dat is gewoon de sportieve plicht die iedere ploeg heeft maar die alleen mijn favoriete ploeg moet inlossen.

Ik doel met de titel van dit artikel op andere zaken:
1. het binnenhalen van een grote hoofdsponsor (totale budget zou moeten gaan naar € 2 500 000 wat denk ik betekent dat de nieuwe sponsor goed moet zijn voor minimaal € 1 500 000 per seizoen)
2. de club aan het einde van het seizoen inschrijven voor een Europees bekertoernooi
3. het behouden van topspelers die in het seizoen 2014/2015 deel uitmaken van de selectie
4. het contracteren van nieuwe topspelers voor het seizoen 2014/2015

Daarbij dient de club nóg meer de focus te leggen op Nederlanders. Coach Skelin wenst dat er in de loop van het seizoen nog 2 buitenlandse spelers komen maar ... de ploeg bestaat nu uit 12 spelers waarvan 3 jonge Nederlandse spelers afkomstig uit de jeugdopleiding maar dat zijn wel spelers zonder talent. Door hun aanwezigheid zijn Maarten Bouwknecht en Bas Veenstra nummer 8 en 9 in de hiërarchie. Het is ze gegund maar zij zouden in geval van een ploeg van 12 spelers nummer 11 en 12 moeten zijn. En wanneer de ploeg uit 10 spelers zou bestaan de nummers 9 en 10.

Ik ben voorstander van de volgende bezetting:
- maximaal 2 buitenlandse spelers
- minimaal 2 spelers uit de u24 (in mijn ogen zouden dat in dit seizoen Maarten Bouwknecht en Bas Veenstra moeten zijn)
- tijdens de wedstrijd maximaal 1 buitenlandse speler op de vloer
- tijdens de wedstrijd 1 speler uit de u24 op de vloer
- tijdens de wedstrijd 3 overige Nederlanders op de vloer
- 1 USA point-guard + 1 Nederlandse back-up óf 2 Nederlandse point-guards
- 2 Nederlandse shooting-guards
- 1 USA small-forward + 1 Nederlandse small-forward óf 2 Nederlandse small-forwards
- 2 Nederlandse power-forwards óf 1 USA power-forward + 1 Nederlandse power-forward
- 2 Nederlandse centers

Wanneer er niet meer geld beschikbaar komt én de club niet in staat is om het vertrouwen van coach(es) en spelers in de club te herstellen dan verliezen we volgend jaar leden van het team. Als je coach Skelin hoort zeggen "Ik wist niet dat de situatie zo slecht was. Men was optimistisch" dan proef ik frustratie in plaats van teleurstelling. En dat is absoluut niet goed. Als dit nog geen verstoorde arbeidsrelatie is, dan kan het dat worden, en dat wil je niet. Wanneer iemand een nieuwe uitdaging zoekt of voor meer geld kiest, en dus een contract tekent bij een andere werkgever dan is dat jammer maar dan ga je goed uitelkaar. Je bedankt elkaar voor de fijne samenwerking en wenst elkaar het beste voor de toekomst. Maar als men elkaar verwijten maakt voor de breuk dan is dat niet goed. De werkgever zal daar het grootste slachtoffer van zijn omdat negatieve mond-tot-mond reclame heel slecht is voor het imago.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten