Aanbevolen post

Donar 2018/2019

Dit bericht zal worden ge-update als er veranderingen zijn. Hoe zal de ploeg er in het nieuwe seizoen uitzien? Ik plaats hieronder een ove...

maandag 8 juni 2015

2 buitenlanders per ploeg?

Charis Sideris pleit in het digitale tijdschrift voor het beperken van het maximum aantal buitenlandse spelers per ploeg. Vooralsnog mag je in het seizoen 2015/2016 nog steeds maximaal 4 buitenlandse spelers hebben. Sideris pleit per direct voor een maximum van 2.


Ik ben het eens met zijn argumentatie, en zou het dan ook toejuichen als de FEB deze aanbeveling ter harte neemt. Maar de FEB kennende zal dát wel niet het geval zijn!


Mocht het de FEB (en clubs) te snel gaan: van 4 naar 2, kies dan (al hou ik niet van polderen) voor een maximum van 3 buitenlandse spelers.


Als ik kijk naar mijn eigen club (Donar) zeg ik: contracteer dan, vanwege de blessure van DeJuan Wright (die weliswaar geen doorlopend contract heeft), niet 4 buitenlanders waarvan er 3 op het wedstrijdformulier mogen staan. Kies voor 3 buitenlanders inclusief DeJuan, en berust in de situatie dat Wright tot december niet kan spelen.


Ik ben al jaren een voorstander van een grote, sterke Nederlandse kern. Bij voorkeur bestaand uit spelers uit de eigen jeugdopleiding (al dan niet via een omweg).


Van de ploeg van het seizoen 2014/2015 zou ik graag de volgende Nederlanders zien terugkeren: Maarten Bouwknecht, Ross Bekkering, Thomas Koenis, Stefan Mladenovic, Sean Cunningham en Bas Veenstra.


Daar zie ik graag de volgende Nederlanders bijkomen: Leon Williams (afgelopen seizoen Landstede basketball Zwolle), Valentijn Lietmeijer (afgelopen seizoen Landstede basketball Zwolle) en Yannick Franke (afgelopen seizoen Rotterdam basketball college).


En de nieuwe Nederlander(?) Jason Dourisseau.


Van de ploeg van het seizoen 2014/2015 hoop ik op een terugkeer van de volgende buitenlandse spelers: DeJuan Wright en Billy Clark.


Daar zie ik dan graag de volgende buitenlander bijkomen: Ryan Watkins (afgelopen seizoen Aris Leeuwarden). Of Joe Burton (afgelopen seizoen Landstede basketball Zwolle).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten