Aanbevolen post

Donar 2018/2019

Dit bericht zal worden ge-update als er veranderingen zijn. Hoe zal de ploeg er in het nieuwe seizoen uitzien? Ik plaats hieronder een ove...

maandag 22 juni 2015

9 is het nummer

9 spelers wil de club in de rotatie. Net als de afgelopen seizoenen, net als tijdens de play-offs. Hopelijk spelen bepaalde spelers dan wél meer dan afgelopen seizoen tijdens de play-offs.


Ridderhof vind ik persoonlijk geen topper maar ... ik had tóch graag gezien dat hij in de finaleserie meer gespeeld had.


Veenstra is een speler met veel potentie, die wanneer hij in actie kwam heel behoorlijk presteerde, maar in de play-offs kwam hij nauwelijks aan spelen toe.


Mladenovic is echt beter dan hij gezien zijn speelminuten overkwam. Daarmee bedoel ik: gezien de beperkte speeltijd zou je denken dat hij weinig kwaliteit heeft. Een onjuiste conclusie. Hij kan echt wel goed spelen, is allround én ervaren. Iets wat in de play-offs, wanneer er veel druk op spelers komt te staan, niet onbelangrijk is.


9 spelers dus. Waarbij een sterke kern van Nederlandse toppers (zeer terecht!) belangrijk wordt gevonden. Afhankelijk van welke Nederlanders er gecontracteerd worden, zal men buitenlandse spelers (Amerikanen) contracteren. Hoeveel? Dat kunnen er 4 zijn (maximum aantal wat is toegestaan op het wedstrijdformulier) maar ook minder.


9 spelers. Zelf denk ik dan aan ...
1. Cunningham, Sean (guard)
2. Dourisseau, Jason (small-forward)
3. Bekkering, Ross (power-forward)
4. Koenis, Thomas (center)
5. Williams, Leon (shooting-guard)
6. Mladenovic, Stefan (guard)
7. Lietmeijer, Valentijn (shooting-guard)
8. Jeter, Lance (point-guard)
9. Wright, DeJuan (small-forward)


En de "talenten" (gezien hun leeftijd mogen Dexter en Bas geen talenten meer genoemd worden)
10. Hope, Dexter (point-guard)
11. Veenstra, Bas (power-forward)


Ik verwacht niet dat Yannick Franke en/of Jeroen van der List naar Donar komt/komen. De een zal vermoedelijk naar Leiden gaan, de ander zal vermoedelijk bij b.s. Leiden blijven spelen.


Persoonlijk zou ik, ondanks mijn voorkeur voor Nederlanders, toch ook wel graag zien dat Billy Clark terugkeert in de selectie. Noeste arbeiders als hij hebben we mijns inziens hard nodig! Daarbij is Clark een echte TEAMspeler.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten