Aanbevolen post

Donar 2018/2019

Dit bericht zal worden ge-update als er veranderingen zijn. Hoe zal de ploeg er in het nieuwe seizoen uitzien? Ik plaats hieronder een ove...

vrijdag 23 oktober 2015

Welcome back, Sean!

Sean Cunningham (guard) is terug als speler van Donar. Na het seizoen 2014/2015 gingen club en speler met elkaar in gesprek? Er werd gesteld dat Cunningham pas na het EK een beslissing wenste te nemen over zijn toekomst. Hij werd niet verkozen in de uiteindelijke selectie van de ploeg die meedeed aan het Europees kampioenschap.

Ik heb het de afgelopen maanden jammer gevonden dat Cunningham niet in de selectie zat. En, dit gevoel nam toe bij het zien spelen van de huidige ploeg. Als fan/supporter sta ik achter het team. Maar ik probeer wél zo eerlijk te zijn om te zien wat er niet goed gaat. In mijn ogen is dat op dit moment veel, te veel.

Sean heeft kwaliteiten maar ook beperkingen. Hij is een alles - of - niets speler. Noteert per wedstrijd een redelijk hoog aantal turnovers (balverlies): ruim 2. Maar hij brengt passie, is een behoorlijke verdediger (beter dan veel van de guards die de selectie van dit seizoen heeft zonder Cunningham), fysiek sterk (sterker dan de andere guards), weet kansen af te dwingen (in positieve zin te forceren), kan zowel als basisspeler als bankspeler van waarde zijn.

Nu Cunningham opnieuw speler van Donar is, zou ik de posities op de volgende manier verdelen:
point-guard: 1. Dexter HOPE, 2. Ken BROWN
shooting-guard: 1. Sean CUNNINGHAM, 2. Will SULLIVAN
small-forward: 1. Jason DOURISSEAU, 2. Yannick FRANKE
power-forward: 1. Chase FIELER, 2. Bas VEENSTRA
center: 1. Ross BEKKERING, 2. Garrick SHERMAN

Zo lang Chase Fieler geblesseerd is, zou ik voor Sullivan kiezen als small-forward (back-up achter Yannick Franke) en Dourisseau als power-forward (starter).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten