Aanbevolen post

Donar 2018/2019

Dit bericht zal worden ge-update als er veranderingen zijn. Hoe zal de ploeg er in het nieuwe seizoen uitzien? Ik plaats hieronder een ove...

vrijdag 19 februari 2016

Ha Tjoe

Donar heeft vandaag een contract afgesloten met Tjoe de Paula. In het seizoen 2003-2004 speelde hij al eens voor Donar (toen onder coach Ton Boot).

Erik Braal heeft Ton Boot vaak gezien als voorbeeld. Braal en De Paula kennen elkaar nog uit de tijd dat Braal coach was van Aris (Leeuwarden).

In de wedstrijden Donar - Aris deed ik, om te plagen, wel eens alsof ik een niesbui had. Dan riep ik "Ha ha ha ha Tjoe!". Ja, je probeert van alles om spelers van de tegenpartij uit hun concentratie te halen.

De club geeft aan dat hij is gehaald voor de duur van enkele maanden (rest van het seizoen). Zijn rol wordt in de media niet duidelijk beschreven "voor de breedte en diepte". Tjoe is een ervaren shooting-guard. Hij kan goed schieten, heeft denk ik weinig moeite om zich te schikken in het teambelang en hij is een redelijke verdediger (in de play-offs tegen Donar deed hij het niet onaardig).

Bekenden van hem omschrijven hem als een leider, als iemand die zeker nog fanatiek genoeg is voor de eredivisie, die iedereen op de goede plek zet. Mooie woorden.

Ik hoop dat hij er mede voor kan zorgen dat dit seizoen heel succesvol eindigt (met een kampioenschap). Maar ik zie na de zomer graag Groningers terugkeren voor de rol en positie die De Paula nu waarschijnlijk gaat innemen.

Wat betreft het contracteren van een reserve: was de keuze voor Franke onverstandig? Wist Yannick Franke dat hij de back-up zou zijn van Jason Dourisseau? (En later ook van Will Sullivan.) Het is bekend dat niet iedere speler de rol van invaller aan kan. Misschien dat Franke ook zo'n speler is die wil starten en 30 minuten per wedstrijd wil spelen?

Maar goed: de blik is nu eerst gericht op dit seizoen, op de naderende play-offs. Waarvan wij hopelijk de 1e ronde vrij zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten