Aanbevolen post

Donar 2018/2019

Dit bericht zal worden ge-update als er veranderingen zijn. Hoe zal de ploeg er in het nieuwe seizoen uitzien? Ik plaats hieronder een ove...

maandag 16 januari 2017

Antwan Scott vertrekt uit Den Bosch

Antwan Scott, de eerste Amerikaan die werd gecontracteerd door Den Bosch, heeft besloten om te vertrekken. Reden: hij is het niet eens met de beslissing van de leiding om een andere point-guard te contracteren. Lees meer.

Steve McWhorter werd kortgeleden gecontracteerd. Hij moet de nieuwe 'floor leader' zijn. Scott wordt gezien als een speler die beter past op de positie van shooting-guard. Hij is het er zelf niet mee eens.

Ik snap wel waarom de leiding van Den Bosch dit meent. Op diverse sites werd hij omschreven als een combo-guard en in een enkel geval zelfs als shooting-guard. Hij zal statistisch gezien best een behoorlijk aantal assists op zijn naam hebben staan maar dat maakt iemand nog geen point-guard, geen spelverdeler.

Uit de wedstrijden die ik zag bleek toch wel dat Scott een verschrikkelijke 'ball hog' is (een speler die heel graag de bal in handen heeft). Dat hoeft geen probleem te zijn. Mits de point-guard hem op het juiste moment aanspeelt. Daar is een leider voor nodig. Maarten Bouwknecht is daar denk ik nog niet klaar voor.

Ik hoop voor Bouwknecht én Lietmeijer dat zij door McWhorter weer hun rol hervinden, en daardoor beter gaan spelen.

Scott, en in mijn ogen ook Watts, zijn denk ik geen goede keuzes geweest van de sollicitatiecommissie. Scott is geen verdediger, Watts een beperkte speler.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten