Aanbevolen post

Donar 2018/2019

Dit bericht zal worden ge-update als er veranderingen zijn. Hoe zal de ploeg er in het nieuwe seizoen uitzien? Ik plaats hieronder een ove...

woensdag 19 juli 2017

Dragons niet in DBL

Geen eredivisie TBG Dragons in seizoen 2017/2018. Hoewel ik het de Gelderse ploeg, en de fans uit Wijchen en omgeving, van harte gun om wél deel te nemen aan de DBL vind ik dit voor de eredivisie goed nieuws.

Kijkend naar de spelers die tot nu toe zijn gecontracteerd door de 9 verschillende clubs is mijn conclusie: in de competitie minstens 2x zo veel ploegen als wenselijk gezien de kwaliteit die voorhanden is.

Minimaal de helft van de Nederlandse spelers die tot nu toe gecontracteerd zijn behoren niet in de eredivisie te spelen. Zij doen mee bij gebrek aan beter. (Gebrek aan geld om betere spelers te contracteren.)

Dat Den Helder nu weer meedoet is een van de redenen dat clubs die behoren tot de "kelder" spelers kwijtraken aan Den Helder. Zoals Basketball academie Limburg (voorheen BS Weert) dat Dyon Halman zag vertrekken naar Den Helder (waar hij vandaan komt).

Ik sluit niet uit dat dit ook gaat gebeuren met Apollo (Amsterdam). Zij zagen reeds 2 belangrijke spelers vertrekken. Het versnipperen van redelijke tot goede spelers komt het niveau van de competitie beslist niet ten goede!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten