Aanbevolen post

Donar 2018/2019

Dit bericht zal worden ge-update als er veranderingen zijn. Hoe zal de ploeg er in het nieuwe seizoen uitzien? Ik plaats hieronder een ove...

maandag 2 april 2018

Lance Jeter

Hij zou weg zijn bij J.L. Bourg basket maar ... gezien foto's op Facebook én stats op Eurobasket ... hier lijkt het niet op. Jeter schijnt nog te spelen in Frankrijk. Gemiddeld 23 minuten per wedstrijd.

De Franse 1e divisie is van een hoger niveau dan de DBL. Het is dus een knappe prestatie dat Jeter zich weet te handhaven.

Toen Jeter afgelopen zomer (2017) vertrok bij Donar rees de vraag "kunnen wij een goede vervanger vinden?". Brandyn Curry is zeker een goede opvolger! (Dat geldt ook voor Evan Bruinsma, de opvolger van Chase Fieler.)

Ik heb wel eens gezegd dat ik alle 4 spelers wel in één ploeg zou willen. Op zich is dat nog steeds zo maar .... je hebt dan, vooral Bruinsma & Fieler, weinig verschil in speelstijl/kwaliteiten.

Als ik Bruinsma vergelijk met Bradford Burgess dan zijn dit twee spelers die qua speelstijl meer verschillen. Dat geldt overigens ook voor Stephen Domingo.

Én als ik die Stephen Domingo vergelijk met Jason Dourisseau dan verschillen zij ook behoorlijk. Dan ben ik het wel eens met mensen werkzaam binnen de club dat Jason Dourisseau en Bill Clark goed met elkaar te vergelijken vallen. Dat je dan minder diversiteit hebt. Minder kunt variëren in jouw speelwijze.

Blijft Jeter speler van JL Bourg, en gaat de club dan in het seizoen 2018/2019 meedoen aan een Europees bekertoernooi? Donar zal dat wel doen. Ongeacht de prestaties in de play-offs, zo is mijn vermoeden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten