Aanbevolen post

Donar 2018/2019

Dit bericht zal worden ge-update als er veranderingen zijn. Hoe zal de ploeg er in het nieuwe seizoen uitzien? Ik plaats hieronder een ove...

maandag 23 juni 2014

Charlon Kloof

Allereerst: Donar heeft voorlopig besloten zich niet in te schrijven voor de Euro Challenge. De club heeft tot maandag de 30e juni de tijd om zich in te schrijven maar de kans dat men dit zal doen is klein. Er is namelijk nog altijd geen nieuwe hoofdsponsor gevonden. Met welke bedrijven men gesprekken voert / voerde of wil voeren weet ik niet. Maar blijkbaar hebben bedrijven als IBM, Menzis, Rabobank Nederland, Ziggo (vooralsnog) geen interesse óf ze zijn niet benaderd.

Ik sloot de blog over ploegen af met de mededeling dat ik nog zou ingaan op spelers die kandidaat kunnen zijn. Eerder noemde ik al Kyle Visser. Diens opa's en oma's zijn geboren in Nederland, zijn ouders niet. Of hij als Nederlander zou kunnen gelden schijnt men bij Aris (volgens Gert Schurer) te weten. Aangezien zij een vergelijkbare situatie kenden met Tom Snikkers.

Gaan we over naar een kandidaat voor de positie van point-guard: Charlon Kloof. Surinaamse roots maar gespeeld voor Nederlandse jeugdteams. Zal in ieder geval voor de DBL als Nederlander gelden. Vertrok vanuit Nederland naar Gran Canaría (CBA) en vervolgens naar de USA (St. Bonaventure). Was het afgelopen seizoen 'sophomore' (2e jaars) en mag dus nog 2 jaar collegebasketball spelen. Wat zijn de ambities van Kloof? (Hoe past Donar in dat plaatje?)

Kloof is, net als Cashmere Wright, een nog redelijk jonge speler. Maar, dat geldt min of meer ook voor Dimeo van der Horst. Kloof speelde in jeugdteams met Jessey Voorn.

Een speler die ik ook wel naar Donar zou willen zien komen, maar die we denk ik echt mogen vergeten, is Devon van Oostrum. Geboren in Groningen (Nederlandse vader) maar spelend voor de ploeg van Groot-Brittannië.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten