Aanbevolen post

Donar 2018/2019

Dit bericht zal worden ge-update als er veranderingen zijn. Hoe zal de ploeg er in het nieuwe seizoen uitzien? Ik plaats hieronder een ove...

vrijdag 6 juni 2014

Rebellenclub

De sv Donar werd dit seizoen gezien als een rebellenclub. Als een groep vervelende horzels, als een stel zeurende negatievelingen. Maar ... ze hebben toch wel een paar pijnpunten bloot gelegd. Het vertrek van de voorzitter en de penningmeester deed zich niet zo maar voor. In amper een jaar tijd je totale vermogen (bijna € 200 000) verliezen? Knappe prestatie, maar niet een om trots op te zijn.

Zowel de club als vele fans zagen de sv als een groep mensen die slechts geïnteresseerd zijn in heel veel bier drinken. Jammer. Misschien was de communicatie door de sv niet altijd even gelukkig (ik heb niet alles gelezen) maar als je de waarheid niet meer kunt zien omdat je de ander niet meer serieus neemt, niet meer respecteert dan is dat niet goed. Let op: ik geef niemand de schuld!

Als ik het ga hebben over de selectie van het afgelopen seizoen (en dat is waar deze blog voor bedoeld is!) dan wil ik er nu twee spelers uitlichten: Ross Bekkering en Jason Dourisseau. Ik zou ze Sjors & Sjimmie 2.0 willen noemen (Gatis Melderis en Travis Young waren ooit Sjors & Sjimmie 1.0). Sjors & Sjimmie van de rebellenclub.

Bekkering toonde veel karakter door te willen spelen ondanks dat Tai Wesley middels een Lee Towers actie twee tanden uit de mond van Bekkering had gebeukt. Dourisseau werd aan het einde van het seizoen 2012/2013 en tijdens de zomer van 2013 bekritiseerd. Het zou tijd worden om hem te laten vertrekken naar een andere club. Dat was niet mijn wens maar ik was wel kritisch. Dourisseau was al bijna 2 seizoenen niet meer de speler zoals ik hem had leren kennen. Zoals hij speelde in de seizoenen tot en met de 7e finalewedstrijd die, na 3 verlengingen, werd verloren van Leiden. Maar, dit seizoen speelde hij weer goed en agressief. Hij werd zeer terecht gekozen tot mvp van de competitie. Mijns inziens had hij ook de titel mvp van de play-offs verdiend. De jury oordeelde anders (zij wezen Arvin Slagter aan als mvp).

Ik zou Jason ook kunnen plaatsen in een duo. Samen met Jessey Voorn. Waarom? Omdat ik hoop dat beide spelers ook in het nieuwe seizoen (2014/2015) tot het team behoren. Het bad boys (films) motto: "we ride together, we die together, bad boys for life!".

Voorn en Dourisseau zijn twee spelers die kunnen scoren, kunnen schieten van afstand én goed verdedigen! En, dat is heel belangrijk. Want: "offense sells tickets, defence wins championships!". En inmiddels is toch wel bekend dat een seizoen zonder het winnen van het landskampioen + de beker een verloren seizoen is!?!

Op social media (o.a. Facebook) gesprekken over de toekomst van Cashmere Wright. Ik citeer mezelf van Facebook: "Voor zijn ontwikkeling zou ik hem willen adviseren om nog 1 jaar speler van DONAR te blijven. Waarom? Hij kreeg het afgelopen seizoen last van heimwee én hij raakte in maart vermoeid terwijl het seizoen uiteindelijk duurde tot begin juni. Als hij bij DONAR blijft kan hij zich hier verder ontwikkelen. Het niveau van de DBL kan hij prima aan. Als hij nu al kiest voor een sterkere competitie zou hij wel eens het probleem kunnen krijgen dat hij niet goed genoeg is, en dan weinig speeltijd heeft. Hetgeen een rem op zijn ontwikkeling betreft. Met mogelijk een gevaar voor zijn carrière. Bovendien: de sfeer in Groningen is prima. We spreken hier redelijk Engels. Hij heeft hier fijne ploeggenoten om zich heen.

Bekkering, Koenis, Voorn, Slagter, Craig O., Dourisseau, Wright en Pryor zie ik graag als kern van de selectie voor het seizoen 2014-2015. Ivica Skelin lijkt dat ook zo te zien. Nu maar zien of het financieel haalbaar is. 

Waar blijft het bericht over de nieuwe sponsor? 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten