Aanbevolen post

Donar 2018/2019

Dit bericht zal worden ge-update als er veranderingen zijn. Hoe zal de ploeg er in het nieuwe seizoen uitzien? Ik plaats hieronder een ove...

zaterdag 12 september 2015

BVG - Cangeroes: aanfluiting voor de NBB

Vandaag, zaterdag 12 september, zou BVG in haar eigen hal (sportcomplex de Oude ALO  te Groningen) een bekerwedstrijd spelen tegen het Utrechtse Cangeroes.

BVG komt uit in de eerste divisie maar heeft ambities om naar de eredivisie te gaan. De club trok in de zomer drie spelers van Groene Uilen aan (Ata Einolhagh, Jonah Kremer & Mark-Peter Hof) en twee uit de under 24 ploeg van Donar (Eric Peutz, Benny van der Reijden). 

Cangeroes komt uit in de promotiedivisie. Het afgelopen seizoen werd de ploeg 4e in de reguliere competitie, en verloor in de halve finale van de final four van de latere kampioenen (Groene Uilen). 

Spijtig genoeg (ronduit een schande!) werd er vandaag geen bekerwedstrijd gespeeld. Reden: de bond had geen scheidsrechters geleverd. De ploegen, aangezien de Cangeroes toch al de wereldreis van Utrecht naar Groningen hadden gemaakt én deze reis ook weer huiswaarts moesten maken, besloten om dan maar van de nood een deugd te maken: het spelen van een oefenwedstrijd. 

Er werd slordig gespeeld. In mijn ogen, maar ja ik ben een Groninger!, vooral door BVG. Zo veel aanvallen als zij wisten te "verknoeien" door, zo leek het, eenvoudige lay-ups te missen ... gek werd ik er van! Het was dat ik geen petje droeg anders had ik dat uit frustratie wel 100x op de grond gesmeten. 

Maar ... positief gezien: de ploeg van coach Jart Hoekstra wist deze oefenpartij te winnen met 71 - 70. Terwijl het spel echt beter moet kunnen. Er is kans op winst in de eerste ronde van het bekertoernooi! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten